کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزینه 4.5 تا 7.5 میلیون تومانی خانوار ایرانی


کد خبر : ۶۵۵۴۰یکشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵:۳۸۸۰۲۰ بازدید

نظرسنجی ایسپا نشان داد هزینه زندگی خانوار 4 نفره در مناطق مختلف کشور بین 4.5 تا 7.5 میلیون تومان در ماه است.
هزینه 4.5 تا 7.5 میلیون تومانی خانوار ایرانیهزینه 4.5 تا 7.5 میلیون تومانی خانوار ایرانی

تایج نظرسنجی ایسپا نشان داد که حداقل هزینه مورد نیاز خانوار در امسال در استان تهران برای خانوار های دارای مسکن و اجاره نشین به ترتیب 5.3 میلیون و 7.5 میلیون تومان و در دیگر استان ها برای خانوارهای دارای مسکن و اجاره نشین به ترتیب 4.5 میلیون و 6.2 میلیون تومان بوده است.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در اواخر شهریور امسال نظرسنجی به صورت مصاحبه حضوری با موضوع «دیدگاه مردم در خصوص حذف یارانه پردرآمدها» انجام داده است. این نظرسنجی با حجم نمونه 4509 نفر در نقاط شهری و روستایی کشور انجام شده و قابل تعمیم به کلیه شهروندان بالای 18 سال سراسر کشور است. 51 درصد نمونه مرد و 49 درصد زن بوده‌اند. 30.8 درصد پاسخ گویان در رده سنی 18 تا 29 ساله، 42.5 درصد در رده سنی 30 تا 49 ساله و 26.6 درصد نیز در رده سنی بالای 50 سال بوده‌اند.

در یکی از سؤالات نظرسنجی از مردم پرسیده شده است «با توجه به مخارج و هزینه‌ها در محل زندگی شما برای اداره زندگی یک خانواده چهار نفره چه میزان درآمد در هر ماه مناسب است؟». نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد در سناریویی که فرد مالک منزل مسکونی باشد شهروندان به طور میانگین مبلغ چهار میلیون و 500 هزار تومان و در سناریویی که فرد مستأجر باشد مبلغ شش میلیون و 200 هزار تومان را برای اداره یک زندگی چهار نفره مناسب دیده‌اند. شایان ذکر است این اعداد برای استان تهران در سناریوی مالک منزل مسکونی پنج میلیون و 300 هزار و در سناریوی مستأجر هفت میلیون و 500 هزار تومان است.

wegaaxkkr2ycki01z986.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها