کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 100 درصدی قیمت چای ایرانی در بازار


کد خبر : ۶۵۳۴۷یکشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷:۴۹۳۶۳۰ بازدید

نماینده سازمان جهانی چای در ایران گفت: در ماه‌های اخیر قیمت چای داخلی افزایش 100 درصدی داشته است؛ به نحوی که قیمت هر کیلوگرم چای ...
افزایش 100 درصدی قیمت چای ایرانی در بازارافزایش 100 درصدی قیمت چای ایرانی در بازار

نماینده سازمان جهانی چای در ایران گفت: در ماه‌های اخیر قیمت چای داخلی افزایش 100 درصدی داشته است؛ به نحوی که قیمت هر کیلوگرم چای ایرانی از ۱۵ هزار تومان به ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان افزایش داشته است.

احمدرضا بخشی امروز در نشست خبری با بیان اینکه ایران یکی از اعضای سازمان جهانی چای است، اظهار کرد: چای برای ما ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد اما روش‌های استفاده از چای در کشور ما تنوع نداشته و مناسب نیست.

وی ادامه داد: چای به عنوان یک گیاه دارویی در بسیاری از کشورها مطرح است و ما نیز باید به سمتی برویم که از روش‌های جدید برای مصرف چای به عنوان یک گیاه دارویی در سبد خانوار استفاده کنیم.

بخشی میزان مصرف چای در کشور را 125 هزار تا 130 هزار تن عنوان کرد و گفت: ما همراه با دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که در زمینه تولید واردات و مصرف چای فعال هستند، آماری را به دست آوردیم که 80 تا 85 درصد دقت در آن وجود دارد و نشان می‌دهد که مصرف چای در کشور ما 125 هزار تا 130 هزار تن است.

وی اضافه کرد: نمی‌توان هیچ عدد مطلوبی را برای میزان مصرف مناسب چای عنوان کرد چراکه چای علاوه بر یک ماده خوراکی، جنبه درمانی نیز دارد و اکنون به عنوان درمان برای فشار خون، چربی خون، سردرد و غیره در جهان مصرف می‌شود.

نماینده سازمان جهانی چای در ایران با تاکید بر اینکه توسعه مصرف چای با روش‌های جدید علاوه بر خواص درمانی می‌تواند اشتغالزا نیز باشد، افزود: فارغ‌التحصیلان صنایع غذایی و علاقمندان می‌توانند با دریافت آموزش‌های لازم برای دم‌آوری مناسب چای در کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها درآمدزایی مناسبی برای خود داشته باشند.

بخشی با یادآوری اینکه زمانی یکی از برندهای چای ایرانی با قیمت‌های بسیار بالا در جهان عرضه و مورد استقبال قرار می‌گرفت، گفت: لازم است دوباره به سوی برندسازی چای ایرانی قدم برداریم و مانند بسیاری از کشورها مانند مراکش چای داخلی خود را با روش‌های جدید معرفی و برندسازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت چای ایرانی رشد مناسبی داشته است، افزود: این موضوع ظرفیت جدیدی را برای معرفی چای کشورمان به بازارهای جهانی فراهم کرده است و می‌تواند تعریف جدیدی از چای ایرانی برای بازار جهانی به همراه داشته باشد.

نماینده سازمان جهانی چای در ایران تاکید کرد: البته یکی از موضوعاتی که در سازمان جهانی چای و مسابقاتی که در این زمینه در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده از روش‌های سنتی هر کشور برای جمع‌آوری چای و نحوه عرضه آن است.

بخشی با اشاره به روش‌های مختلف عرضه چای در سراسر کشور گفت: هر منطقه از کشور ما روش خاصی را برای عرضه چای به کار می‌گیرند به طور مثال در برخی از مناطق کشور چای همراه با شیرینی‌ها مختص آن منطقه برای پذیرایی عرضه می‌شود یا به چای طعم‌دهنده‌های مختلفی اضافه می‌گردد.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم با ارائه این روش‌ها در مسابقات بین‌المللی چای ایرانی را به عنوان یک سبک معرفی کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها