کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

5 قاضی فاسد اخراج شدند


کد خبر : ۶۵۳۴۱یکشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸:۵۷۲۱۰۶ بازدید

دادستان کل کشور گفت: در دستگاه قضا وظیفه داریم در راستای رونق اقتصادی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور آنچه را که در توان داریم در کنار مسؤولان اجرایی به کار گیریم و نباید هیچ مرکز تولیدی به علت مشکلات قضایی، تعطیل شود و یا دچار کندی کار باشد.

دادستان کل کشور گفت: در دستگاه قضا وظیفه داریم در راستای رونق اقتصادی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور آنچه را که در توان داریم در کنار مسؤولان اجرایی به کار گیریم و نباید هیچ مرکز تولیدی به علت مشکلات قضایی، تعطیل شود و یا دچار کندی کار باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری پیش از ظهر امروز، در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه دادستان‌ها و مسؤولان قضایی باید مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنند، گفت: امروز در جبهه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و نفوذ در حال نبرد و جنگ با دشمن هستیم.

دادستان کل کشور اظهار کرد: دشمن به دلیل خوردن ضربه‌های کاری از نظام جمهوری اسلامی با تمام توان به میدان آمده است اما ما باید در این جنگ نیز مانند دفاع مقدس پیروز میدان باشیم.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی، نظامی و موشکی ملت ایران در حدی است که دشمن در برابر آن عاجر مانده است از این رو باید این مسیر با قوت ادامه یابد و اقتصاد مقاومتی تقویت شود.

منتظری تاکید کرد: در دستگاه قضا وظیفه داریم در راستای رونق اقتصادی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور آنچه را که در توان داریم در کنار مسؤولان اجرایی به کار گیریم و نباید هیچ مرکز تولیدی به علت مشکلات قضایی، تعطیل شود و یا دچار کندی کار باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه جنگ اقتصادی هم برای ما تلفات و هزینه‌هایی دارد، گفت: در زمان جنگ تحمیلی در تحریم کامل بودیم و حتی سیم خاردار نداشتیم اما امروز به واسطه وجود رهبری فرزانه و حضور جوانان پرتوان در صحنه‌های مختلف، دنیا را به تحیر وا داشته ایم.

وی افزود: دستگاه قضا از زمان تشکیل شورای عالی اقتصاد توسط مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد نیز ورود کرده است و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی هم باید در این عرصه جهادگونه ورود کنند و  هیچ بهانه‌ای در حوزه اقتصاد کشور وجود ندارد.

منتظری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید مشکلات اجرایی را حل و فصل کنند، بر رفع موانع از جمله بوروکراسی اداری و قوانین و مقررات دست و پا گیر بر عهده دستگاه‌های اجرایی تاکید و از کندی حرکت در این حوزه انتقاد کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به وظیفه دادستان افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم وظایف بسیاری دارد که مردم‌داری و تکریم ارباب رجوع، نظارت مستمر و مدیریت شده بر همه دادستان‌های سطح استان، نظارت بر ضابطان قضائی، اهتمام لازم برای صیانت از حقوق عامه و حضور در صحنه‌ها از جمله این وظایف است.

وی با تاکید بر تلاش دادستان‌ها برای رفع موانع تولید اضافه کرد: نظارت بر زندان و زندانیان، جلوگیری از بازداشت‌های غیر ضرور و مدیریت صحیح در صدور قرارها، تلاش برای حل و فصل دعاوی، برخورد کافی با سرقت و سارقان که امنیت را از جامعه گرفته اند و باز اجتماعی کردن زندانیان از دیگر وظایف دادستان‌ها است.

روز گذشته پنج قاضی فاسد را از دستگاه قضا جدا کردیم

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مبارزه با فساد در داخل و بیرون دستگاه قضا تاکید و خاطرنشان کرد: برای از بین بردن جرم باید دستگاه قضایی از آلودگی مبرا باشد و هیچ تعارفی هم با هیچ کس در هیچ سمتی نیست به طور مثال روز گذشته پنج قاضی فاسد را از دستگاه قضا جدا کردیم.

دادستان کل کشور افزود: بیش از ۱۱ هزار قاضی در دستگاه قضا فعالیت می‌کنند و باید اجازه جولان از تعداد اندکی که باعث بدنامی می‌شوند گرفته شود و دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان از وجود افراد ناپاک، پاکسازی شوند.

وی اظهار کرد: باید با  ادامه تلاش‌های دادستان سابق، شاهد دستاوردهای جدید و ابتکارات جدیدتر با همکاری همه دست اندرکاران حوزه قضا در خراسان رضوی باشیم.

منتظری یادآور شد: سمت‌ها و پست‌ها می‌گذرد و برای هیچ یک از ما دوام ندارد از این رو باید از فرصت‌ها استفاده و خالصانه خدمت کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به پیش رو بودن ایام اربعین حسینی افزود: زیارت اربعین نشانه یک مومن و شیعه پیرو عصمت و طهارت است، اربعین نشانه پیروزی حماسه حسینی بوده و باید زنده نگاه داشته شود.

دستگاه قضایی باید منتظر فسادهای جدیدتر و پرونده‌های بیشتر باشد

استاندار خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم، گفت: فضای کسب و کار کشورها در سه فصل ثبات سیاسی، امینت کشور و قوانین و مقررات و بوروکراسی بررسی می‌شود که ایران در شاخص ثبات سیاسی و امنیتی در شرایط خوبی قرار دارد.

علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه ارتقای فضای کسب و کار کشور منجر به چالاک بودن دستگاه‌های اجرایی و کاهش پرونده‌های موجود در دستگاه قضا می‌شود، از کاهش رتبه فضای کسب و کار ایران خبر داد و اظهار کرد: در سال ۹۳ رتبه فضای کسب و کار ایران در جهان حدود ۳۵۰ بوده در حالی که در سال ۲۰۱۹ این رتبه به ۱۲۸ رسیده است! 

وی با تاکید بر اینکه حوزه بوروکراسی در کشور گرفتار کاغذ بازی اداری است که باید در این حوزه اقدامی جدی صورت گیرد، تصریح کرد: باید رتبه ایران در فضای کسب و کار در جهان بین یک تا ۳۰ باشد و تا زمانی که فضای کسب و کار افزایش پیدا نکند دستگاه قضایی باید منتظر فسادهای جدیدتر و پرونده‌های بیشتر باشد.

کاهش پرونده‌های دادگستری از سال ۹۱ تا کنون

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم در بخش دیگری از این مراسم گفت: از سال ۹۱ که به عنوان دادستان مشهد آغاز به کار کردم اقدامات مختلفی صورت گرفت و با توجه به ضرورت توسعه شعب دادسرا در مشهد و استان این شعبه‌ها از ۱۵۷ شعبه به ۲۱۱ شعبه توسعه یافت.

غلامعلی صادقی با بیان اینکه در سال ۹۱ میانگین پرونده‌های موجودی شعب دادسرا در شهرستان‌ها به جز مشهد ۲۷۰ فقره بود که امروز به ۱۷۰ فقره کاهش یافته، اظهار کرد: در مشهد نیز تعداد پرونده‌ها از ۳۳۰ فقره در سال ۱۳۹۱ به کمتر از ۲۰۰ فقره کاهش یافته است.

وی ضمن اشاره به حمایت همه جانبه دستگاه قضائی از مجموعه استانداری، افزود: تلاش‌های خوبی در استان در حال انجام است که امیدواریم با حمایت مسؤولان کشوری این تلاش‌ها بیشتر و بازدهی آن موثرتر شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: در دوره مدیریت کنونی استانداری شاهد فعالیت‌های خوبی در خراسان رضوی هستیم و هماهنگی خوبی میان مدیران استان وجود دارد که کم سابقه است.

صادقی به بعضی اقدامات دستگاه قضایی این استان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش‌های مختلف مانند پیشگیری از وقوع جرم، احقاق حقوق عمومی و حفاظت از بیت المال در کشور پیشتاز هستیم و در جرایم خاص نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این موفقیت‌ها در سایه حمایت‌های مدیران و مسؤولان دستگاه قضا صورت گرفت و هنوز کارهایی در بخش‌های مختلف باید عملیاتی شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه همه وظیفه داریم دادستان جدید مشهد را همراهی و حمایت کنیم، به سپردن سکان دادسرای مشهد به محمد حسین درودی اشاره کرد و گفت: در بین سمت‌های موجود در قوه قضائیه هیچ سمتی به دلیل تعدد وظایف، اختیارات و انتظارات جامعه به اهمیت دادستانی وجود ندارد و امید است با حمایت‌های دادستانی کل کشور شرایط دادسرای مشهد از لحاظ کمی و کیفی و تمام ابعاد بهتر، شفاف تر و موثرتر شود.

در این مراسم که با حضور دادستان کل کشور، جمعی از قضات و مدیران خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد حجت الاسلام محمد حسین درودی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مشهد معارفه شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها