کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تفاوت میان هودی و سویشرت چیست؟


کد خبر : ۶۵۲۴۶چهارشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴:۱۲۱۸۷۴ بازدید

سویشرت و هودی دو مدل لباس گرم مناسب بهار، پاییز و زمستان هستند که طی چندین سال گذشته در صنعت مد و فشن، در طرح و رنگ‌های متفاوت، مورد توجه بسیاری از خانم‌ها و ...

تفاوت میان هودی و سویشرت چیست؟

سویشرت و هودی دو مدل لباس گرم مناسب بهار، پاییز و زمستان هستند که طی چندین سال گذشته در صنعت مد و فشن، در طرح و رنگ‌های متفاوت، مورد توجه بسیاری از خانم‌ها و آقایان در تمام سنین قرار گرفته است. با این حال ممکن است خیلی ها تفاوت این دو لباس را ندانند و در اکثر مواقع این دو لباس را به اشتباه نام ببرند.

هودی چیست؟

تفاوت میان هودی و سویشرت چیست؟

شاید این موضوع برایتان عجیب به نظر برسد، اما قرن‌هاست که خانم‌ها و آقایان از هودی استفاده می‌کنند. در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌داری به تن می‌کردند که به نظر می‌رسد طراحی هودی‌های مدرن از همان لباس‌ قدیمی الهام گرفته شده است.

در آغاز سال 1990 بسیاری از اسکیت بازها و ورزشکاران، از هودی به عنوان لباس ورزشی خود استفاده می‌کردند، از این رو طراحان مطرحی از جمله تامی هایلفیگر، جورجو آرمانی و رالف لورن، کالکشن خود را با ارائه هودی در طرح و رنگ‌های متفاوت، آغاز کردند.

هودی شباهت بسیاری به سویشرت ، پلیور و ژاکت مردانه مردانه و زنانه دارد، با این تفاوت که شامل کلاه است. معمولا جنس هودی از نخ و پنبه می‌باشد و داخل بعضی از مدل‌های هودی شامل پشم است. با این حال تنوع هودی روز به روز بیشتر می‌شود و در جنس‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود.

هودی به صورت جلو بسته، زیپ‌دار یا دکمه‌دار در بازار به فروش می‌رسد و ویژگی اصلی هودی، کلاه است که آن را از گروه لباس‌های پاییزه دیگر جدا می‌کند.

خرید هودی و سویشرت به عنوان مدل لباس پاییزه و بهاره در میان خانم‌ها و آقایان، به‌خصوص نوجوانان طرفداران بسیاری دارد که معمولا افرادی که به لباس اسپرت و ورزشی علاقه دارند یا سبک خاصی از استایل، مانند استایل رپ را دنبال می‌کنند، به هودی توجه ویژه‌ای دارند.

اگر به استایل متفاوت علاقمند هستید، به کمی شجاعت نیاز دارید! ترکیب هودی به همراه یک کت چرم مردانه، استایل شما را چشمگیر می‌کند. در این صورت می‌توانید کت چرم مشکی مردانه را به همراه یک هودی زرشکی، طوسی، مشکی یا سفید ترکیب کنید.

ترکیب هودی و کت جین، یک استایل جذاب و راحت کژوال است. شما می‌توانید یک کت جین با رنگ مورد علاقه پیدا کنید، با این حال رنگ آبی انتخاب چشمگیرتری است که با هر رنگ هودی سِت می‌شود.

شما می‌توانید یک هودی سرمه‌ای، زرشکی یا خاکستری را با یک کت جین ترکیب کنید. بسیاری از پسران جوان از کلاه کَپ در این استایل استفاده می‌کنند و کلاه هودی خود را روی آن می‌اندازند. اگرچه در ابتدا این استایل عجیب به نظر میرسد، اما جایگاه ویژه‌ای در استایل کژوال پیدا کرده است.

سویشرت چیست؟

تفاوت میان هودی و سویشرت چیست؟

سویشرت که در زبان انگلیسی به آن (Jumper) جامپر می‌گویند شباهت بسیاری به هودی دارد و در اکثر مواقع در ایران به اشتباه به هودی نیز سویشرت می‌گویند. بر اساس اکتشافات محققان، نخستین سویشرت و تونیک در قرن 15 میلادی در اروپا ساخته شد که جنس آن از پشم گوسفند بود. با این حال بافت سویشرت‌های مدرن نیز از نخ و پنبه می‌باشد.

سویشرت کلاه ندارد، به همین دلیل با هودی متفاوت است. سویشرت را می‌توانید مانند هودی همراه با زیپ یا دکمه تهیه کنید، با این حال مدل پرطرفدار سویشرت، به صورت جلو بسته و بدون زیپ و دکمه است.

در گذشته، سویشرت در میان ورزشکاران محبوب بود و اکثر ورزشکاران در باشگاه و مسابقه آن را به تن می‌کردند. اما این روزها سویشرت به عنوان یک لباس غیرورزشی نیز کاربرد دارد. در این صورت، افرادی که به استایل کژوال و غیررسمی علاقه دارند، می‌توانند این لباس را به صورت روزمره در خانه یا خرید به تن کنند.

از اواخر دهه 90 میلادی، اکثر شرکت و برندهای معروف دنیا، اعم از برند خوراک، پوشاک، فیلم و سریال و ... لوگوی خود را روی سویشرت‌ها چاپ کردند که از این طریق یک تبلیغ غیر مستقیم برای کالای خود داشته باشند.

ترکیب سویشرت و کت تک، یکی از استایل‌های مورد علاقه آقایان، به‌خصوص آقایان 30 تا 40 ساله است. در این صورت بهتر است سویشرت شما استایل اسپرت نداشته باشد و کمی نیمه رسمی به نظر برسد.

با خرید بارانی یا پالتو  و  ترکیب  آن با سویشرت کمی رسمی‌تر از ترکیب هودی و پالتو است. این استایل مناسب قرارهای کاری و نیمه رسمی است. در این صورت می‌توانید از یک شلوار کتان مشکی یا شلوار جین استفاده کنید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها