کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میلیاردها یورو پول اتحادیه اروپا به غلط هزینه شده است


کد خبر : ۶۵۲۴۴چهارشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹:۵۸۲۳۲۹ بازدید

اتحادیه اروپا سالانه میلیاردها یورو کمک‌های عمرانی به کشورهای عضو می‌پردازد. دیوان محاسبات اتحادیه اروپا می‌گوید در سال ...
میلیاردها یورو پول اتحادیه اروپا به غلط هزینه شده استمیلیاردها یورو پول اتحادیه اروپا به غلط هزینه شده است

اتحادیه اروپا سالانه میلیاردها یورو کمک‌های عمرانی به کشورهای عضو می‌پردازد. دیوان محاسبات اتحادیه اروپا می‌گوید در سال ۲۰۱۸ بیش از سه میلیارد یورو به ناحق پرداخت شده اما به ندرت اختلاس و کلاهبرداری صورت گرفته است.

بر اساس یک گزارش ناظران دیوان محاسبات اتحادیه اروپا، در سال گذشته ۲۰۱۸ میلادی بیش از سه میلیارد یورو بدون مبنای حقوقی پرداخت شده‌ است. این رقم برابر است با ۲،۶ درصد از کل ۱۲۱ میلیارد یورو پرداختی‌هایی که محاسبه شده‌اند. پرداختی نادرست در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۲،۴ بوده است

دیوان محاسبات اتحادیه اروپا هر ساله به صورت نمونه‌ای بر شیوه هزینه بودجه این اتحادیه و انطباق آن با مقررات نظارت می‌کند.

یکی از هزینه‌های جاری، حوزه کشاورزی است که اغلب اشتباه محاسباتی در آن صورت می‌گیرد، زیرا کشاورزان داده‌های دقیق درباره مساحت زیر کشت خود ارائه نمی‌دهند.

از سوی دیگر قراردادهای عمومی که هزینه آن از محل بودجه اتحادیه اروپا تأمین می‌شود، بدون اجرای دقیق مقررات مناقصه اعطا می‌شوند.

ناظران دیوان محاسبات می‌گویند به ندرت به اختلاس و کلاهبرداری عمدی برخورده‌اند. در مواردی که ناظران محاسباتی کوچک‌ترین ظن به اختلاس پیدا کنند، دیوان محاسبات آن را به دایره مبارزه با کلاهبرداری ارجاع خواهد داد. این موردهای تردیدآمیز در سال ۲۰۱۸ به ۹ فقره می‌رسیده است. در سال ۲۰۱۸ مجموع هزینه‌های اتحادیه اروپا بالغ بر حدود ۱۵۷ میلیارد یورو بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها