کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توصیه به سهامداران کم تجربه بورس


کد خبر : ۶۵۲۲دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵:۰۲۲۲۹۰ بازدید

یک کارشناس بازار ضمن اظهار امیدواری از آینده بازار سرمایه،به سهامداران توصیه کرد که در سرمایه‌گذاری دقت کرده و سهامی در سبد خود قرار دهند که بنیاد مناسبی داشته باشد.

مسعود مشهدی رمضانعلی-استاد دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه- وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت:با توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود، شاهد سه هفته نوسانات نزولی شاخص بعد از رسیدن به مقاومت 74 هزار و 500 واحد هستیم.

وی افزود: سیاست‌های اقتصادی دولت نظیر تحریک تقاضا، رفع تنگناهای مالی بنگاه‌های تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های لازم در نظام بانکی و بازار سرمایه به منظور تجهیز و تخصیص بهینه منابع، بهبود فضای کسب و کار و تسهیل و تشویق صادرات به عنوان راهکاری برای افزایش تقاضای موثر مستلزم گذر زمان هستند و از آنجا که دولت به دنبال تحریک تقاضا به شیوه‌های غیرتورم‌زا است، لذا تاثیر این سیاست‌ها در بهبود، تدریجی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با راهکارهای دولت برای مدیریت و تسویه بدهی‌ها، سیاست‌های ارزی بر مبنای کاهش نوسانات نرخ ارز و در نهایت زمینه‌سازی برای اجرای برنامه یکسان سازی نرخ ارز تا پایان سال 94، انضباط پولی و کاهش نرخ سود بانکی به همراه کاهش تورم و توسعه بازار سرمایه می‌توان به آینده بازار سرمایه که تابلوی اقتصاد و صنعت می‌باشد امیدوار بود.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:در خصوص روند بازار سرمایه بعد از موج سوم صعودی پرقدرت که تا سطح 89 هزار واحد راهی شد، موج چهارم نزولی فرسایشی آغاز شد و انتهای این موج سطح 69500 واحد بود که در سطح 70 هزار واحد با کمی ملایمت نسبت به 69 هزار و 500 واحد شاخص استارت یک حرکت صعودی را زد و تا مقاومت 74500 واحد حرکت کرد که بعد از درگیری با این سطح نتوانست عبور کند و نوسانات نزولی خود را آغاز کرد.

به گفته ی وی،در حال حاضر محدوده حمایت‌های 73400 تا 73600 و 72400 تا72600 واحد با کمی ملایمت 72100 که بهترین سطح برای حرکت صعودی بعدی است و در صورت حمایت در این سطح و شکست مقاومت 74500 می‌توان به موج پنجم صعودی خوش‌بین بود، همچنین محدوده حمایتی 71600 تا 71800 و 70 هزار واحد و در آخر 69500 واحد، که امید است این حمایت‌ها را شاخص در حال حاضر تجربه نکند.

مشهدی رمضانعلی تصریح کرد:هدف‌های روند شاخص در صورت شکل‌گیری موج پنجم صعودی 82 هزار، 86500، 89 هزار و 93 هزار واحد است.

وی اظهار کرد:با توجه به اینکه رفتار هیجانی بعد از نزول شاخص به سطح 70 هزار واحد کاهش پیدا کرده و پدیده صف تا حدودی رنگ باخته و معاملات روان تر شده است، می‌توان سهام مناسب را با فیلتر بنیادی و تکنیکالی انتخاب کرد و بازده مطلوب را به دست آورد. امید است با بازگشت پالایشگاه‌ها به بازار مبادلاتی حجم و روند بازار تغییر قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

به گزارش ایسنا، این استاد دانشگاه به سهامداران کم تجربه توصیه کرد که در سرمایه‌گذاری دقت لازم کرده و سهامی در سبد خود قرار دهند که دارای بنیاد مناسب بوده و به اندازه کافی اصلاح قیمتی را تجربه کرده باشد و بتوان برای آن رشد سودآوری تخمین زد.

وی گفت:با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و نقش و اهمیت بازار سرمایه در تأمین مالی غیرتورمی بنگاه‌ها، بهبود تدریجی رشد اقتصادی و خوش‌بینی جهت حصول توافق ژنو تا آذر ماه ،سهامداران باید صبور بوده و با دید میان‌مدت و بلندمدت در بازار حضور داشته باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها