کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کمترین و بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان است؟


کد خبر : ۶۵۱۷۲دوشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲:۵۸۶۱۶۵ بازدید

مرکز آمار کشور نرخ بیکاری افراد 15 سال و بیشتر را 10.5 درصد اعلام کرد که نسبت به تابستان سال گذشته 1.8 درصد کاهش یافته است.
کمترین و بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان است؟کمترین و بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان است؟

مرکز آمار کشور نرخ بیکاری افراد 15 سال و بیشتر را 10.5 درصد اعلام کرد که نسبت به تابستان سال گذشته 1.8 درصد کاهش یافته است.

براساس آمار ۶۱ میلیون  ۵۸۲ هزار نفر از جمعیت کشور در سن ۱۵ ساله و بیشتر هستند و از این میزان ۴۴.۹ درصد (معادل ۳۷ میلیون و ۶۴۵ نفر) از لحاظ اقتصادی جزو گروه شاغلان و بیکاران قرار دارند که نسبت به تابستان ۱۳۹۷ ۰.۲ درصد رشد داشته است.

از جمعیت ۳۷ میلیون و ۶۴۵ هزار جمعیت فعال کشور در تابستان امسال ۲۴ میلیون و ۷۵۱ نفر شغل دارند که در مقایسه با تابستان ۱۳۹۷ ۸۴۴ هزار نفر به جمعیت شاغلان بیشتر شده است.

تابستان امسال ۲ میلیون و ۸۹۴ هزار نفر بیکار بودند. البته جمعیت بیکاران در این دوره نسبت به تابستان ۱۳۹۷ کاهش ۱.۱ درصدی داشته است.

همچنین بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که درتابستان ١٣٩٨، بخش خدمات با ٤٩,١  درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ٣٢,٠ درصد و کشاورزی با ١٩,٠درصد قرار دارند.

یزد بیشترین و همدان کمترین نرخ بیکاری

براساس این گزارش استان همدان با ۵.۳ درصد کمترین نرخ تورم و سیستان و بلوچستان با ثبت ۱۵.۲ درصد بالاترین نرخ بیکاری در تابستان امسال را به نام خود ثبت کردند.

مقایسه نرخ بیکاری این دو استان نسبت به تابستان سال گذشته نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در هر دو استان کاهش یافته است به گونه‌ای که این نرخ در سیستان و بلوچستان ۰.۴ درصد و همدان ۱.۳ درصد کم شده است.

۳۴ درصد شاغلان در تابستان امسال کمتر از ۴۴ ساعت کار کردند

در طرح آمارگیری افراد را براساس ساعت کاری به سه دسته اشتغال با ۴۴ ساعت کار در هفته، کمتر از ۴۴ ساعت و غایب موقت تقسیم می‌کنند که براساس آمار اعلامی هشت میلیون و ۴۱۷ هزار نفر در زمان اعلام شده کمتر از ۴۴ ساعت کردند و یک میلیون و ۱۳ هزار نفر به طور موقت غایب بودند.

اشتغال ناقص شاخص دیگری است که در محاسبه نرخ بیکاری استفاده می‌شود و در واقع به افرادی گفته می‌شود که به دلایل اقتصادی همچون رکود بازار کار، نبود کار با ساعات کار بیشتر، فصل غیرکاری کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار کرده‌اند، در حالیکه آمادگی انجام کار اضافی را داشتند. جداول آماری در تابستان امسال نشان می‌دهد که ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر اشتغال ناقص داشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها