کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نسل جدید تویوتای هیدروژنی


کد خبر : ۶۵۱۴۹دوشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲:۱۴۹۳۹۰ بازدید

تویوتا نسل جدیدی از مدل هیدروژنی خود به نام میرای را سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت هم‌زمان اعلام کرده است که برای ساخت ...
نسل جدید تویوتای هیدروژنینسل جدید تویوتای هیدروژنی

تویوتا نسل جدیدی از مدل هیدروژنی خود به نام میرای را سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت هم‌زمان اعلام کرده است که برای ساخت ماشین‌های هیدروژنی دیگر با شرکایش در چین همکاری خواهد کرد.

تقریبا همه خودروسازان بزرگ جهان ماشین‌های هیدروژنی ساخته و نمایش داده‌اند اما تویوتا میرای اولین ماشین هیدروژنی جهان است که به صورت انبوه تولید و به بازار عرضه شده است. ماشین‌های هیدروژنی با الکتریسیته‌ای حرکت می‌کند که از ترکیب هیدروژن و اکسیژن تولید می‌شود. این ماشین‌ها مسافت بیشتری از ماشین‌های الکتریکی حرکت می‌کند و تنها پسماند آنها آب است.

تویوتا نسل اول میرای، که در زبان ژاپنی به معنی آینده است، را در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه کرد. این ماشین با یک باک پر از هیدورژن می‌تواند تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند.

پس از میرای، هوندا و هیوندای هم ماشین‌های هیدروژنی خود را به بازار عرضه کرده‌اند. چین، ژاپن و کره جنوبی پول زیادی برای ساخت ماشین‌های هیدروژنی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. چین می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ تعداد ماشین هیدروژنی در این کشور از یک میلیون دستگاه بیشتر شود. این در حالی است که تعداد ماشین‌های هیدروژنی موجود در بازار چین در حال حاضر از ۱۵۰۰ دستگاه کمتر است.

ژاپن و کره جنوبی هم می‌خواهند تعداد ماشین‌های هیدروژنی تا سال ۲۰۳۰ از ۸۰۰ هزار دستگاه بیشتر شود.

برای این کشورها که همیشه برای تامین انرژی به خارج وابسته بودند، استفاده از هیدروژن که بسیار ارزان و در دسترس است، راه حلی منطقی به نظر می‌رسد. اما نبود ایستگاه‌های سوخت‌رسانی و گران‌بودن فن‌آوری باعث شده این ماشین‌ها در بازار جا نیفتد.

با این حال مدیران تویوتا پیش‌بینی کرده‌اند قیمت ماشین‌های هیدروژنی تا ده سال آینده با ماشین‌های هیبرید برابر باشد و با حمایت دولت‌‌ها، تعداد ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی در این کشورها افزایش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها