کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل: پاسخ ایران به مذاکره تحت تحریم «نه» است


کد خبر : ۶۴۷۴۱چهارشنبه، ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲:۲۸۸۱۲۱ بازدید

دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد که ایران در صورت عدم لغو تحریم های ...
روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل: پاسخ ایران به مذاکره تحت تحریم «نه» استروحانی در مجمع عمومی سازمان ملل: پاسخ ایران به مذاکره تحت تحریم «نه» است

دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد که ایران در صورت عدم لغو تحریم های آمریکا علیه تهران به پای میز مذاکره نخواهد نشست.

رئیس جمهوری سخنرانی خود را با اشاره به فلسطینیان آغاز کرد و تاکید کرد که از نظر دولت ایران طرح «معامله قرن» که از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دنبال می شود «محکوم به شکست» است.

وی در سخنرانی خود گفت خاورمیانه در آتش «جنگ و تجاوزها و تعصبات مذهبی» می سوزد. به گفته او قربانی بزرگ شرایط فعلی در خاورمیانه فلسطینیان هستند.

دکتر حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود از روند صلح آستانه برای توقف درگیری ها در سوریه تمجید کرد.


روحانی: آمریکا با سوءاستفاده از نظام بانکی جهان راهزنی کرده است

او در سخنان خود گفت: «من از کشوری می‌ آیم که از یکسال و نیم پیش، در برابر بی‌رحمانه‌ ترین تروریسم اقتصادی ایستادگی نموده و از حق استقلال و توسعه علمی و فناوری خود دفاع کرده است.»

وی گفت ایران نمی تواند دعوت به مذاکره کسانی را بپذیرد که «شدیدترین تحریم ها» را علیه ایران وضع کرده اند. رئیس جمهوری ایران آمریکا را متهم کرد که به اعمال تحریم علیه ایران، کوبا، سوریه و چین «معتاد» است. وی گفت: «ما نمی‌ توانیم دعوت به مذاکره کسانی را باور کنیم که اعلام می‌ کنند سخت‌ ترین تحریم‌ های تاریخ را علیه کرامت و معیشت ملت‌ مان اعمال‌ کرده‌ اند.»

حسن روحانی در بخشی از سخنان خود گفت که ایران از اروپا «سخنان زیبا» می شنود اما شاهد عمل اروپایی ها نبوده است.


رئیس جمهوری: دولت فعلی آمریکا بر عهد سلف خویش خط بطلان کشید

رئیس جمهوری در بخشی از سخنان خود گفت که کشورش با آمریکا تا زمانی که به تعهدات خود در چهارچوب برجام عمل نکند مذاکره نخواهد کرد.

وی خواستار تامین امنیت در خلیج فارس و دریای عمان و تنگه هرمز با مشارکت کشورهای منطقه شد. رئیس جمهوری ایران تشکیل ائتلاف نظامی خارجی تحت رهبری قدرت های خارجی را «مداخله در امور منطقه» دانست.

حسن روحانی گفت: «ما را به مذاکره می‌خوانند؛ در حالی که خود از معاهده ‌گریزانند. ما با همین دولت فعلی آمریکا بر سر میز ۵+۱، در گفتگو بودیم؛ اما آن‌ها بر عهدِ سلف خویش، خط بطلان کشیدند.»

«منطقه ما بر لبه پرتگاه ایستاده است؛ تا جایی‌که تنها یک اشتباه می‌تواند آتشی بزرگ را برافروزد»

حسن روحانی در بخش پایانی سخنان خود هشدار داد که «منطقه بر لبه پرتگاه ایستاده است.» وی گفت: «ما دخالت تحریک‌ آمیز بیگانگان را تحمل نمی‌ کنیم و به هرگونه تعرض به امنیت و تمامیت سرزمینی خود، قاطعانه پاسخ می‌دهیم.»

وی همچنین گفت: «رویکرد امنیتی‌ سازی دریانوردی در تناقض با حق دریانوردی آزاد و حق توسعه، و باعث تشدید تنش و پیچیده‌ تر شدن شرایط شده، و صلح، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌ نماید.»

«شعله های آتش یمن تا حجاز هم زبانه کشیده است»

رئیس جمهوری در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به جنگ یمن گفت: «اگر امروز شعله‌های آتش یمن، تا حجاز هم زبانه‌ کشیده‌ است، باید آتش‌افروز را جست و تنبیه کرد، نه اینکه بی‌گناهان را آماج تهمت‌ها و کینه‌ها قرارداد.»

وی همچنین گفت: «راه‌ حل نهایی صلح و امنیت خاورمیانه "دموکراسی در داخل؛ و دیپلماسی در خارج" است. امنیت را نمی‌توان خرید و توسط دولت‌های خارجی، تأمین کرد.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها