کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی: تحریم‌های آمریکا مانند نوار کاستی است که تمام شده و دوباره از اول می‌گذارند


کد خبر : ۶۴۶۳۲دوشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵:۵۱۷۹۱ بازدید

رئيس جمهوری می‌گوید تحریم‌های آمریکا همچون «نوار کاستی» است که تمام می‌شود و دوباره از نو آن‌ را گوش می‌کنند.

رئيس جمهوری می‌گوید تحریم‌های آمریکا همچون «نوار کاستی» است که تمام می‌شود و دوباره از نو آن‌ را گوش می‌کنند.

حسن روحانی روز دوشنبه اول مهر و پیش از سفر به نیویورک تحریم‌های آمریکا را «تکراری» خواند و افزود: «تحریم‌های جدیدی که علیه ما وضع شده تکرار موارد قبلی است. در واقع تحریم‌ها علیه ایران همچون نواری شده که تمام شده و دوباره می‌گذارند. همان‌هایی که قبلا تحریم کرده بودند را دوباره تحریم می‌کنند که این به معنای استیصال کامل آمریکا است.»

رئيس جمهوری همچنین اعلام کرد در سفر سه روزه خود به نیویورک با ۱۵ رهبر جهان دیدار خواهد کرد.

روحانی ابعاد تازه‌ای از طرح «صلح هرمز» را نیز مطرح کرد، طرحی که قرار است به ابتکار ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود و ایران هدف آن را «حفظ صلح و ایجاد امنیت در منطقه خلیج فارس» اعلام کرده است.

آقای روحانی نیز این طرح را «تامین کننده امنیت و صلح در منطقه خلیج فارس» دانست و افزود: «ما در این طرح که با همراهی و همکاری کشورهای منطقه انجام می‌شود به دنبال همکاری دسته‌جمعی درون منطقه خلیج فارس برای امنیت منطقه هستیم و می‌خواهیم همه کشورهای منطقه در این مسیر مشارکت و همکاری داشته باشند و ابعاد مختلف آن را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهیم کرد.»

او همچنین با انتقاد از توجه بسیار به ماجرای حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان، آن‌ را نشان از «بزرگنمایی» و «اهداف پشت پرده» خواند و ادامه داد: «در مسائل منطقه بیش از آنچه که در مسئله آرامکو خسارت وارد شده است، دارند تبلیغ می کنند و خسارت‌هایی که ممکن است در دو هفته جبران کرد می‌گویند در یک ماه هم نمی‌شود جبران کرد. دلیل آن این است که آمریکا می‌خواهد این منطقه را به طور کامل تصاحب کند. البته الان می‌گویند می‌خواهیم سیستم‌های پدافندی بیاوریم.»

روحانی ادامه داد: «پیداست که می‌خواهند کل نفت مناطق شرقی عربستان را به طور کامل در مشت خود قرار دهند. این دعوا البته مربوط به ما نیست، دعوای آمریکا با چین و دیگران است که از این فرصت سوءاستفاده می‌کنند.»

دونالد ترامپ روز یکشنبه در واکنش به طرح ایران برای صلح هرمز گفته بود آماده است این طرح را بشنود. وی همچنین با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای دیدار با حسن روحانی ندارد افزود: «ایران ظرفیت و مردم فوق‌العاده‌ای دارد و من امیدارم این کشور به کشوری بزرگ و ثروتمند تبدیل شود.»

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه سوم مهر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها