کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال بازگشت رونق به بازار آهن


کد خبر : ۶۴۴۷۱چهارشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴:۵۹۵۱۸۰ بازدید

احتمال سرازیر شدن موج عظیمی از متقاضیان خرید آهن به بازار بار دیگر بر اساس اخبار منتشره پیرامون ورود 150 هزار میلیارد تومان نقدینگی ...

آهن‌پرایس- احتمال سرازیر شدن موج عظیمی از  متقاضیان خرید آهن به بازار بار دیگر بر اساس اخبار منتشره پیرامون ورود 150 هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید قوت گرفت.  طبق اعلام کارشناسان اقتصادی و آمارهای اخیر بانک مرکزی، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از سپرده‌های بلندمدت به سمت سپرده های کوتاه‌مدت رفته است که در شرایط فعلی این اقدام بازارهای اقتصادی خرد و کلانی را  در معرض خطر ورود این حجم از نقدینگی سرگردان قرار می دهند؛ از این رو احتمال دارد بازار ارز نیز به شدت تحت تاثیر این روند مالی قرار بگیرد.

البته اتفاقات بازار خودرو و مسکن در روزهای اخیر حاکی از این است که کشش لازم برای ثبات قیمت در این حوزه وجود نداشته و هم چنین توان و تمایل خریدی نیز در این دو بازار به چشم نخورده است. به هر حال ورود این حجم از نقدینگی به بازار خطرناک می باشد و دولت می بایست هر چه سریع تر بازار جذابی برای هدایت هدفمند این جریان اتخاذ کند. کارشناسان با بررسی شرایط بازار در ۶ ماه نخست امسال عنوان داشتند که بازار اهن در نیمه دوم سال و با پایان فصل تابستان ثبات بیشتری را تجربه خواهد کرد که البته تمام این مطالب در حد احتمال بوده و نوسانات بازار صحتی بر این مطلب می باشد. چرا که گاها تجربه شده است که تغییر جهتی در مسیر نرخ ارز و یا روند سیاسی کشور توانسته بازار آرام و خفته ی آهن را بیدار و به تشویش بکشد.

هم‌اکنون بازار داخلی کشور با مازاد تولید روبه‌رو می باشد و تولیدکنندگان باید برای پیشگیری از دپو شدن محصولات خود به سمت صادرات بیشتر گام بردارند. در زمینه محصولات تخت فولادی و ورق، محصولات میانی مانند شمش و اسلب و همچنین محصولات طویل مانند میلگرد، بازار با مازاد  تولید هم چنان دست و پنجه گرم می کند. این در حالی است که بازار داخلی به صورت کامل تامین شده است، بنابراین باید بخشی از این محصولات صادر شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها