کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پایان کاهش قیمت‌ها در بازار آهن


کد خبر : ۶۴۲۲۳پنجشنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷:۵۵۴۴۴۱ بازدید

روند هفته جاری در معاملات بازار نشانگر این مطلب است که تقاضای واقعی در بازار در صورت وجود از اواسط هفته آینده ایفای نقش ...

آهن‌پرایس- روند هفته جاری در معاملات بازار نشانگر این مطلب است که تقاضای واقعی در بازار در صورت وجود از اواسط هفته آینده ایفای نقش خواهد کرد آن‌هم در شرایطی که روزهای نیمه ‌تعطیل پیشین می‌تواند به تجمیع تقاضای این چند روز منتهی شود و این حجم به یکباره وارد بازار گردد که البته این مطلب به معنی هیجان قیمت‌ها در چند روز آتی  نمی باشد.

بازار آهن در روزهای اخیر از چند سیگنال مهم  که برخی از آن ها دارای قدمت چند ساله نیز بوده اند برخوردار شده است که هر کدام از این موارد می‌تواند بخشی از آینده بازار را تعیین کند. این بازار اندک مدتی است که در شرایط ثبات نرخ به سر می‌برد. این اتفاق در حالی است که سال‌ها با ثبات نرخ بیگانه بوده و مدت‌ها در برابر افت قیمت‌ها مقاومت می‌کرده است در روزهای گرم سال و زمان اوج تقاضای فصلی، همین تقاضا بود که از  این بازار بی رمق حمایت کرد و البته کارخانه‌ها نیز با کاهش شدید سودآوری تولید، راهی جز مقاومت در برابر افت نرخ نداشتند زیرا ناخودآگاه حجم تولید کل به‌خصوص در واحدهای نوردی کاهش جدی را تجربه کرده است.

این کاهش تولید در کنار مشکلات مالی و حتی دشواری‌های جانبی خط تولید را به وضوح می‌توان در کاهش سریع نرخ برخی واحدها در هفته‌های اخیر هم مشاهده کرد که ساده‌ترین خروجی آن کاهش حجم عرضه در بازار داخلی بود؛ هرچند در ضعف تقاضا، این سیگنال نه به چشم می‌آید و نه اثرگذاری خاصی در بازار داشته است. در کنار رشد هزینه حمل‌ونقل در ماه‌های اخیر برخی محدودیت‌های حمل را هم باید به این موارد افزود که به افزایش قیمت تمام‌شده محصول در مقصد منجر می‌شود. همین موارد تاکنون در برابر افت قیمت‌ها موضع‌گیری کرده و بازار نسبتا باثباتی را ایجاد کرده است. توجه به این مطالب بسیار مهم است چرا که امکان کاهش قیمت‌ها بیش از این میزان  را محدود می‌کند. البته این ثبات نرخ در شرایطی محقق شد که دو سیگنال جانبی دیگر نیز بر این جریان مضاف گردید که یکی از آن ها  کاهش قیمت‌های جهانی و دیگری نوسان قیمت دلار می باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها