کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گام اول پورشه در تولید خودروهای الکتریکی


کد خبر : ۶۴۱۸۶چهارشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۱۳۳۴۷۳ بازدید

پورشه اولین ماشین الکتریکی خود را همزمان در تورنتو، برلین و شهر فوژو در چین رونمایی کرد. پورشه تایکان یک ماشین اسپرت چهار در است که با ...
گام اول پورشه در تولید خودروهای الکتریکی گام اول پورشه در تولید خودروهای الکتریکی

پورشه اولین ماشین الکتریکی خود را همزمان در تورنتو، برلین و شهر فوژو در چین رونمایی کرد. پورشه تایکان یک ماشین اسپرت چهار در است که با تسلا مدل S، پرفروش‌ترین ماشین لوکس الکتریکی جهان رقابت می‌کند.

تایکان براساس کانسپتی ساخته شده که پورشه چهار سال پیش نمایش داد. ظاهر ماشین به مدل پانامرا، مدل چهار در دیگر کارخانه آلمانی شبیه است، اما ماشین خوابیده‌تر است و از طرحی کاملا جدید برای چراغ‌های جلو استفاده شده است.

طراحی داخل ماشین هم کاملا جدید است. طراحان پورشه داشبورد مدل‌های کلاسیک کارخانه را به صورت دیجیتال بازسازی کرده‌اند و با کاهش تعداد دگمه‌ها و کلیدها، بیشتر بخش‌های ماشین با نمایشگر لمسی کنترل می‌شود.

ماشین الکتریکی پورشه دو موتور دارد که در قوی‌ترین مدل می‌تواند تا ۷۶۱ اسب بخار نیرو تولید کند. حداکثر سرعت ماشین ۲۶۰ کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش از سه ثانیه کمتر است.

پورشه می‌گوید تایکان می‌تواند با هر بار شارژ تا ۴۵۰ کیلومتر حرکت کند و با استفاده از شارژهای سریع می‌توان باتری‌های ماشین را در کمتر از نیم ساعت تا هشتاد درصد شارژ کرد.

قیمت پایه تایکان ۱۵۰ هزار دلار است که به مراتب از تسلا مدل S گران‌تر است. با این حال پورشه می‌گوید تا الان سی هزار دستگاه از این ماشین را پیش‌فروش کرده است.

پورشه تاکنون دو بار با مدلهای پانامرا و کاین توانسته دامنه مخاطبان خود را وسیع‌تر کرده و بدون لطمه زدن به اعتبار این مارک، مشتری‌هایی فراتر از علاقه‌مندان به ماشین‌های اسپرت پیدا کند. تایکان گام تازه‌ای در این مسیر برای یافتن خریداران تازه در بازار خودروهای الکتریکی است.

پورشه همگام با دیگر خودروسازان جهان سرمایه‌گذاری زیادی در ساخت ماشین‌های الکتریکی کرده است و قرار است تا سال آینده دو مدل الکتریکی دیگر به بازار عرضه کند. این کارخانه پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۲۵، سهم ماشین‌هایی هیبرید یا الکتریکی از کل فروش پورشه به بیش از پنجاه درصد برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها