کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش احتمالی بازارها به برکناری بولتون


کد خبر : ۶۴۱۵۵چهارشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹:۰۶۵۸۱۷ بازدید

پس از برکناری جان بولتون، نفت به عنوان اولین بازار واکنش‌دهنده به این خبر، روند قبل خود را تغییر داد. آیا این تاثیرگذاری به بازارهای دیگر و ...
واکنش احتمالی بازارها به برکناری بولتونواکنش احتمالی بازارها به برکناری بولتون

پس از برکناری جان بولتون، نفت به عنوان اولین بازار واکنش‌دهنده به این خبر، روند قبل خود را تغییر داد. آیا این تاثیرگذاری به بازارهای دیگر و حتی بازار داخلی ایران هم سرایت می‌کند؟

به گزارش ایران جیب از تجارت‌نیوز، «بولتون برکنار شد»، این خبری است که پس از انتشار آن قیمت نفت روند صعودی خود را تغییر داد. امروز صبح قیمت نفت با ۲۰ سنت افزایش به ۶۲ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسیده بود. اما پس از انتشار خبر برکناری بولتون، بلومبرگ خبر از کاهش قیمت نفت داد که در آستانه ورود به کانال ۶۱ دلاری قرار گرفته است.
این واکنش بازار نفت نشان داد که احتمال تاثیرگذاری برکناری بولتون بر بازارها چندان هم غیرممکن نیست.

پس از خبر برکناری بولتون از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید، راند پال،سناتور جمهوریخواه آمریکا عنوان کرده است: من فکر می‌کنم تهدید جنگ در سراسر جهان با رفتن جان بولتون از کاخ سفید به طور مشهودی کاهش یابد.(ایرنا)

همچنین امیرعلی ابوالفتح، یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به برکناری جان بولتون از سوی رییس‌جمهوری آمریکا، در توییتی نوشته است: یکی از چهار ستون «تیم ب» فرو ریخت.جان بولتون حذف شد، مناسبات بن زاید (ولیعهد امارات) با ‌ایران نیز ترمیم شده است. فقط مانده بنیامین نتانیاهو و بن سلمان. سرنوشت نتانیاهو نیز به انتخابات پیش روی اسراییل گره خورده است. خاورمیانه شاهد تحولات جدید خواهد بود؟(ایسنا)

اگر انتظارات این چنینی وجود داشته باشد ممکن است فعالان بازار نیز از این نوع نگاه متاثر شوند. از سوی دیگر برخی مانند محمد مهدی مفتح، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد هستند که «نرخ ارز هنوز بالاتر از قیمتی است که شاخص‌های اقتصادی مانند تورم تعیین می‌کند.»(تسنیم)

این انتظارات در حالیست که امروز فایننشیال پست، گزارش داد که ناوگان نفتکش‌های ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا همچنان در حال فروش نفت در اقصی نقاط جهان هستند و آنها با خاموش کردن سیگنال‌های مکان‌یابی عملا به معمای جدید در بازار جهانی بدل شده‌اند.(فارس)

بدین ترتیب با توجه به شکل‌گیری انتظارات جدید پس از برکناری بولتون، غیرواقعی نداستن قیمت دلار توسط برخی و تداوم فروش نفت شاید در روزهای آینده قیمت دلار واکنشی نشان دهد.

از سوی دیگر اخیرا رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به سه فشار تقاضا برای ارز ناشی از متقاضیان ارز عمره مستحبی، متقاضیان ارز سفر به عراق و واردات کالاهای اساسی و ضروری(۱۶میلیارد یورو برای شش ماه) گفته است: علیرغم تداوم فشار حداکثری، بازار ارز به روند با ثبات خود ادامه می‌دهد.

در صورت تاثیرپذیری قیمت دلار از این اتفاقات و تحقق وعده رئیس کل بانک مرکزی و از سوی دیگر تداوم کاهش قیمت جهانی طلا که امروز قیمت هر اونس طلا با ۸.۵ دلار کاهش به ۱۴۹۱ دلار رسید، باید منتظر کاهش قیمت در بازار داخلی طلا نیز بود.

با این حال این اتفاقات در بازار سهام به شکلی دیگر ممکن است خود را نشان دهد و با توجه به خوشبینی‌های سیاسی، فعالان بازار سهام شاهد تداوم رشد فعلی شاخص بازار سهام باشند. انتشار اولین قیمت‌ها در روز چهارشنبه نشان خواهد داد که چقدر این پیش‌بینی‌ها قابل تحقق هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها