کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رضایت مسئولین از وضعیت بازار آهن


کد خبر : ۶۴۱۴۸یکشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱:۳۷۳۰۵۰ بازدید

با وجود گلایه جمع کثیری از متقاضیان از غیر واقعی بودن قیمت آهن آلات در داخل، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات وضعیت بازار آهن را بسیار خوب ...

آهن‌پرایس- با وجود گلایه جمع کثیری از متقاضیان از غیر واقعی بودن قیمت آهن آلات در داخل، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات وضعیت بازار آهن را بسیار خوب توصیف کرده است.

وی هم چنین  در ادامه اظهارات خود اذعان داشته که تحریم های اعمالی علیه کشور تاکنون نتوانسته برروی صادرات ما اثری بگذارد چراکه این بازار تنها حوزه ای می باشد که می توان با قطعیت از عدم کمبود عرضه کالا در آن نام برد.

از این رو طبق آمار منتشره  میزان صادرات در شرایط فعلی تقریبا  در هر ماه حدود ۵۰۰  هزار تن بوده که گاها تا یک میلیون تن نیز رسیده است چرا که ایران در زمینه آهن وابسته به واردات نبوده و از منابع معدنی به لطف پروردگار بی نیاز می باشد. شرایط خوب داخلی در کنار تلاش کارخانجات قطعا می تواند شعار سال که در جهت رونق تولید بوده است  با ۱۰ درصد افزایش در حجم تولید محقق کند. این مقام مسئول در خصوص اظهارات خویش  در رابطه با عدم تاثیر گذاری تحریم ها هم چنین اذعان داشته است که اگرچه دیگر به کشورهای دور دست ارسال محصول نخواهیم داشت اما با کشورهای همسایه خود مثل عراق، افغانستان و حتی ترکیه با قوت بیشتری به تعاملات پرداخته که گاها ارز محلی جایگزین ارز جهانی در معاملات می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات درباره قیمت برخی مقاطع نیز عنوان داشت که: بهای عرضه میلگرد آجدار در بازار بورس کالا در حدود ۳۸۰۰ تومان می باشد که بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده با قیمت ۴۱۰۰ تومان وارد بازار شده  و به فروش می رسد. البته باید به این نکته هم اشاره داشت که بازاراهن در هفته گذشته عملکرد بهتری نسبت به  انتظارات قبلی خویش داشته است  آن‌هم در شرایطی که رخداد مثبت بزرگی به کمک بازار نیامده بود. این روند عمومی به این معنی است که جریان غالب قیمتی در بازار هنوز همان روند ضعیف قبلی می باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها