کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سریال ادامه‌دار کاهش قیمت خودرو در بازار


کد خبر : ۶۴۰۸۲شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵:۲۳۲۲۷۸۵ بازدید

بازار خودرو همچنان در رکود است و داد و ستد چندانی اتفاق نمی‌افتد؛ به‌طوری‌که این مساله سبب شده قیمت‌ها روند کاهشی داشته ...
سریال ادامه‌دار کاهش قیمت خودرو در بازارسریال ادامه‌دار کاهش قیمت خودرو در بازار

بازار خودرو همچنان در رکود است و داد و ستد چندانی اتفاق نمی‌افتد؛ به‌طوری‌که این مساله سبب شده قیمت‌ها روند کاهشی داشته باشند. فعالان و دست‌اندرکاران در امر داد و ستد خودرو با اشاره به اینکه ثبات بازار ارز به بازار خودرو سرایت کرده است، تاکید دارند که روند عرضه خودروسازان نیز که در چند وقت اخیر به واسطه تکمیل خودروهای ناقص بهبود یافته، تاثیر بسزایی بر نزولی شدن قیمت‌ها داشته است. به این ترتیب به گفته فعالان بازار، ثبات قیمت ارز و همچنین تمرکز خودروسازان بر تکمیل و عرضه خودروهای ناقص زمینه کاهشی شدن قیمت‌ها را فراهم کرده است.

در کنار این دو عامل طی هفته جاری برخی اظهارنظرها از سوی رضا رحمانی، وزیر صمت در ارتباط با عرضه محصولات جدید توسط ایران خودرو تاثیر مثبتی روی بازار داشته است.

اما در ارتباط با وضعیت بازار، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران می‌گوید: در کنار ثبات بازار ارز و بهبود عرضه، اتفاق دیگری که تاثیر مثبتی روی قیمت‌ها در بازار داشته است و توانسته روند قیمت‌ها را کاهشی کند، توقف عرضه عمده محصولات شرکت‌های خودروساز به چند نمایندگی خاص است. اشاره رئیس اتحادیه نمایشگاه داران به شیوه عرضه محصولات خودروسازان است که به اصطلاح به آن «فروش سبدی» می‌گویند. پیش‌تر خودروسازان محصولات تولیدی خود را به چند نمایندگی مشخص تحویل می‌دادند و خودروها توسط آنها به بازار تزریق می‌شد.

به‌طور مثال، خودروسازان تعداد دو هزار خودرو را در اختیار یک نمایندگی قرار می‌دادند و آن نمایندگی محصولات را در بازار توزیع می‌کرد.    به گفته موتمنی، این نحوه توزیع در حال حاضر متوقف شده و خودروسازان به‌صورت مستقیم خودرو را توزیع می‌کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران همچنین از توقف صدور کارتکس توسط خودروسازان خبر می‌دهد و این اقدام را در کاهشی شدن قیمت‌ها در بازار تاثیرگذار می‌داند.برخی از فعالان بازار صدور کارتکس خودرو توسط شرکت‌های خودروساز و خرید و فروش این کارتکس‌ها را که به نوعی معامله صوری خودرو محسوب می‌شد، در رشد قیمت‌ها موثر می‌خوانند. به گفته موتمنی در حال حاضر قیمت‌ها از صادر نشدن کارتکس نیز تاثیر گرفته و کاهشی شده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها