کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اروپا همچنان بوئینگ 737 مکس را امن نمی‌داند


کد خبر : ۶۴۰۷۴پنجشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹:۴۷۲۹۴۶ بازدید

در حالی که شرکت بوئینگ می گوید مشکل ایمنی مدل 737 مکس را برطرف کرده است اما آژانس ایمنی پرواز اروپا این موضوع را قبول ندارد.
اروپا همچنان بوئینگ 737 مکس را امن نمی‌داند اروپا همچنان بوئینگ 737 مکس را امن نمی‌داند

در حالی که شرکت بوئینگ می گوید مشکل ایمنی مدل 737 مکس را برطرف کرده است اما آژانس ایمنی پرواز اروپا این موضوع را قبول ندارد.

به دلیل مشکل در سیستم ام‌سی‌ای‌اس تا کنون دو سقوط مرگبار برای بوئینگ ۷۳۷ مکس رخ داده است و پرواز این هواپیما در بسیاری از نقاط جهان همچنان ممنوع است.

مدتی پیش شرکت بوئینگ اعلام کرد اصلاحات اساسی را در سیستم‌های اتوماتیک این هواپیما ایجاد کرده است. این هواپیما دارای سامانه افزایش مانورپذیری با نام ام‌سی‌ای‌اس است که سر هواپیما را به سمت پایین می‌کشد.

این هواپیما که پیشرفته‌ترین محصول بوئینگ است به دلیل مکان ، قدرت و رانش موتور نسبت به مدل‌های قبلی دارای پیمایشی متفاوت است.

این تغییرات سبب شده در مواردی، اثر بالا رفتن دماغه و افزایش زاویه حمله رخ دهد. اگر این زاویه بیش از اندازه افزایش یابد ممکن است واماندگی ایجاد شود. برای جلوگیری از حالت واماندگی سیستم ام‌سی‌ای‌اس وارد عمل می‌شود و به‌طور خودکار دماغه هواپیما را به سمت زمین سوق می‌دهد.

سیستم ام‌سی‌ای‌اس به دلیل خطای محاسباتی یا خطا در حسگرها بد عمل می‌کند و در جایی که لازم نیست دماغه هواپیما را به سمت زمین می‌کشاند. اگر این سیستم خطا کند و خلبان دیر عمل کند، سقوط رخ می‌دهد .

حالا بوئینگ می‌گوید با تغییرات سخت افزاری و نرم‌افزاری این مشکل را حل کرده است. اما آژانس ایمنی پرواز اروپا این موضوع را قبول ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها