کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلایل افزایش قیمت لاستیک اعلام شد


کد خبر : ۶۳۸۹۲یکشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۲۳۷۵۷۸ بازدید

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اینکه وزارت صنعت با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تامین و توزیع لاستیک سنگین ...
دلایل افزایش قیمت لاستیک اعلام شددلایل افزایش قیمت لاستیک اعلام شد

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اینکه وزارت صنعت با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تامین و توزیع لاستیک سنگین مورد نیاز رانندگان و کامیون‌داران اقدام کرد، به چرایی افزایش قیمت لاستیک در سطح بازار پاسخ داد.

 معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت به دنبال انتشار مطلبی در این خبرگزاری تحت عنوان" " پشت پرده گرانی لاستیک/ نیاز واردات 3 میلیون حلقه لاستیک غلط است/خودروسازان، عامل کمبود لاستیک "   توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.

"لاستیک سنگین یکی از کالاهای استراتژیک و حیاتی در حوزه اقتصادی است که از لحاظ اجتماعی و امنیتی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و توجه ویژه‌ای نسبت به تأمین و توزیع آن در کشور وجود دارد .

قبادی با بیان اینکه همزمان با شکل‌گیری‌ اعتراضات گسترده بین رانندگان و کامیون‌داران درخصوص مطالباتشان ، توزیع این کالا در سطح کشور با کمبود روبرو شد، گفت: وزارت صنعت با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تامین و توزیع لاستیک سنگین مورد نیاز رانندگان و کامیون‌داران اقدام کرد.

معاون بازرگانی داخلی به استفاده از قابلیت‌های ایجاد شده در سامانه تجارت داخلی اشاره کرد و گفت: تمامی فرآیند تولید تا توزیع و مصرف‌کننده نهایی از این طریق رصد شد .

قبادی در خصوص آمار توزیع لاستیک در سال 97 و 98 گفت:‌ بیش از 978 هزار حلقه لاستیک در سال 1397توزیع شد و در چهار ماهه اول سالجاری نیز حدود یک میلیون حلقه لاستیک عرضه گردید.

وی اضافه کرد :‌ از این تعداد 880 هزار حلقه لاستیک‌های وارداتی و 167 هزار حلقه نیز از طریق لاستیک‌های تولید داخل در اختیار رانندگان و کامیون‌داران قرار گرفت.

معاون بازرگانی داخلی ضمن اشاره به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در آن مقطع زمانی، اضافه کرد : به منظور تسهیل واردات و تأمین نیاز رانندگان معترض محدودیت‌های حاکم بر واردات لاستیک سنگین از جمله استانداردهای اروپایی به صورت موقت حذف شد تا لاستیک‌های سنگین وارداتی آسان تر و سریعتر وارد کشور شود."/ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها