کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عزم هواوی در عرضه تلفن همراه جدید به بازار


کد خبر : ۶۳۷۹۳جمعه، ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹:۵۶۳۳۱۰ بازدید

شرکت چینی هواوی قصد دارد نسل جدیدی از تلفن‌های همراه خود را به بازار عرضه کند. این در حالی است که تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت ابهاماتی ...
عزم هواوی در عرضه تلفن همراه جدید به بازارعزم هواوی در عرضه تلفن همراه جدید به بازار

شرکت چینی هواوی قصد دارد نسل جدیدی از تلفن‌های همراه خود را به بازار عرضه کند. این در حالی است که تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت ابهاماتی را درباره کارایی این تلفن‌های همراه بوجود آورده است.

بنابر گزارش‌ها، هواوی دومین تولیدکننده بزرگ تلفن همراه در جهان قصد دارد تا در روز ۱۸ سپتامبر در کنفرانسی در مونیخ از مدل تازه گوشی خود به نام مت ۳۰ (Mate 30) در اروپا پرده‌برداری کند. مقامات این شرکت گفتهاند حتی اگر قادر نباشند سیستم عامل اندروید و دیگر اپلیکیشن‌های گوگل نظیر سرویس نقشه آن را روی گوشی همراه جدید خود داشته باشند، مصمم هستند که تولید رسمی تلفن همراه خود را کلید بزنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ماه مه گذشته به دلیل آنچه «فعالیت‌های اخلالگرانه هواوی در مسائل امنیت ملی آمریکا» می‌خواند، نام این شرکت چینی را در لیست سیاه ایالات متحده قرار داد.

تلفن همراه میت۳۰ که برای کار با شبکه فوق پرسرعت موبایلی با نام 5G ساخته شده است، اولین تلفن همراه هوشمند بزرگی است که این شرکت پس از تیره شدن روابط با آمریکا قصد دارد آن را به بازار عرضه کند.

یک سخنگوی گوگل به خبرگزاری رویترز گفت به دلیل ممنوعیت‌های فروش به هواوی، گوشی جدید نمی‌تواند با اپلیکیشن‌های تحت لیسانس گوگل فروخته شود. او اضافه کرد تعلیق موقتی که دولت آمریکا هفته گذشته حکم به آن داد، شامل محصولات جدیدی همچون میت۳۰ نمی شود.

شرکت‌های آمریکایی می‌توانند از دولت بخواهند برای برخی محصولات استثنا قائل شود. با این حال گوگل تا کنون اعلام نکرده است که برای ارائه خدماتش به هواوی چنین درخواستی را کرده است یا نه، هرچند مقامات این شرکت گفته‌اند تمایل دارند به ارائه خدمات به هواوی ادامه دهند.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داد که وزارت تجارت آمریکا بیش از ۱۳۰ درخواست معافی از ممنوعیت برای ارائه اقلام آمریکایی به هواوی دریافت کرده است، این در حالی است که این وزارتخانه با هیچ کدام از این درخواست‌ها موافقت نکرده است.

یک سخنگوی شرکت هواوی گفت اگر آمریکا به آنان اجازه دهد، به استفاده از سیستم عامل اندروید ادامه خواهند داد. در غیر اینصورت سیستم عامل خود را توسعه خواهند بخشید. سیستم عاملی که گمان می رود نسخه‌ای متن باز از اندروید باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها