کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت رب گوجه فرنگی در روز‌های آینده کاهش خواهد یافت


کد خبر : ۶۳۳۵۷سه شنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰:۴۵۴۲۲۶ بازدید

معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر افزایش 40 درصدی قیمت ...

معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر افزایش 40 درصدی قیمت رب گوجه فرنگی را تکذیب کرد.

به گزارش ایران جیب به نقل از شاتا، سیدداود موسوی با تکذیب افزایش ۴۰ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی بیان کرد: هرچند در حال حاضر رب گوجه فرنگی از اقلام مشمول اولویت اول قیمت گذاری تثبیتی و تکلیفی نمی‌باشد و واحد‌های تولیدی ذیربط باید بر اساس ضوابط عمومی قیمت گذاری مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها نسبت به تعیین قیمت کالای خود اقدام کنند، اما به دلیل کاهش قیمت گوجه فرنگی و سهم بالای آن در قیمت رب، هماهنگی لازم با واحد‌های تولیدی و انجمن ذیربط به منظور تعدیل قیمت از طریق این سازمان انجام گرفته است.

وی در ادامه افزود: بر اساس هماهنگی به عمل آمده مقرر شد تاثیر کاهش قیمت گوجه فرنگی با توجه به سهم قابل توجه آن در تولید رب، اعمال و تمامی واحد‌ها نسبت به تعدیل قیمت اقدام کنند و به همین منظور حداکثر قیمت مصرف کننده قابل قبول برای درج بر روی محصولات به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: برخلاف خبر منتشره نه تنها قیمت رب افزایش نیافته بلکه شاهد کاهش قیمت آن نیز خواهیم بود و همانطور که پیش از این نیز اعلام شد، شفافیت در قیمت کالا‌ها و دسترسی آسان مصرف کنندگان به قیمت‌های موجود در بازار و قیمت‌های مصوب ازجمله اهداف و راه اندازی سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات می‌باشد.

موسوی گفت: با توجه به اینکه سامانه مذکور در شروع فعالیت می‌باشد و بر اساس شرایط و قواعد عادی بازار و ضرورت وجود کالا، برخی اقلام پیش از این تولید و با قیمت‌های قبل در بازار موجود می‌باشند و از آنجاییکه اطلاعات مندرج در سامانه ۱۲۴، قیمت فعلی کالا در سطح کشور می‌باشد و نه قیمت درج شده بر روی محصول، آنهم بدون توجه به تاریخ تولید آن، لذا مقایسه این دو موضوع و اطلاع رسانی آن با هدف عدم کارکرد مطلوب سامانه صحیح نمی‌باشد و ضرورت اصلاح قیمت‌ها توسط واحد‌های تولیدی، در خصوص تمامی محصولات با توجه به تغییرات قیمت مواد اولیه یا سایر عوامل موثر بر بهای تمام شده بر اساس اطلاعات قیمتی منتشره حاکی از کارکرد مطلوب این سامانه است.

وی خاطر نشان کرد: هدف نهایی طراحی واجرای سامانه مورد نظر تسهیل اطلاع رسانی به موقع و دقیق از قیمت کالا‌ها برای استفاده عموم شهروندان است و حساسیت و دقّت مخاطبان در شروع راه اندازی سامانه قابل ستایش است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها