کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سوئیس ارزش پول ملی خود را پایین می‌آورد


کد خبر : ۶۲۹۷۲سه شنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰:۳۳۴۶۵۳ بازدید

بانک مرکزی سوئیس از آغاز دخالت خود در بازار ارز خبر داد.

بانک مرکزی سوئیس از آغاز دخالت خود در بازار ارز خبر داد.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی سوئیس در اقدامی که از آن به عنوان آغاز دخالت این نهاد در معاملات ارزی یاد می‌شود، ۱.۷ میلیارد فرانک به ذخایر خود در عملیات بازار ارز اضافه کرد. این مساله می تواند زنگ هشداری برای معامله گرانی باشد که روی به خرید فرانک آورده اند. تضعیف یورو و پوند به دلیل مساله برگزیت و کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو در روزهای اخیر باعث افزایش تقاضا برای خرید فرانک شده است و ارزش این ارز در بازارهای جهانی به بالاترین سطح دو سال اخیر خود رسیده است.

به عقیده تحلیل گران هدف بانک مرکزی سوئیس برای ورود به معاملات ارزی، کاستن از فشار معاملات بر روی فرانک است. ماکسیم برتون، اقتصاد دان بانک "کردیت سوئیس" در همین رابطه گفت: این بزرگ‌ترین مداخله بانک مرکزی سوئیس در بازار ارز از سال ۲۰۱۷ بود و فکر می‌کنم بانک مرکزی به طور فعال وارد عمل شده است.

این اقدام سوئیس هم‌چنین می تواند منجر به کاهش شکاف نرخ بهره بین این کشور با منطقه یورو شود. توماس جوردن، رئیس بانک مرکزی سوئیس پیش‌تر گفته بود این بانک می‌تواند هر زمان لازم باشد خرید ارز را افزایش و نرخ بهره را تغییر دهد.

در حال حاضر هر یورو به ۱.۱۱ فرانک رسیده است که از سال ۲۰۱۷ بدین سو بی‌سابقه بوده است. کارشناسان معتقدند به احتمال ۹۱ درصد، نرخ بهره در منطقه یورو تا پایان ماه سپتامبر کاهش خواهد یافت و این مساله به کاهش اختلاف نرخ بهره بین سوئیس و منطقه یورو کمک خواهد کرد.  در حال حاضر نرخ بهره در سوئیس منفی ۰.۷۵ درصد است.

در حال حاضر هر فرانک معادل ۱.۰۰۸۳ دلار، ۱.۴۶۱۶ دلار استرالیا، ۱.۳۲۸۱ دلار کانادا، ۱۰۹.۵۳۹۶ ین ژاپن و ۶.۹۴۷۴ یوان چین است. با کاهش ارزش پوند در برابر فرانک، اکنون هر پوند به ازای ۱.۲۰۴۵ فرانک مبادله می‌شود که پایین ترین سطح ثبت شده در طول دو سال اخیر است./ ایسنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها