کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین انتخاب در میان محصولات تولید داخل


کد خبر : ۶۲۹۶یکشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳:۰۷۱۷۰۱۶ بازدید

با جدیت میتوان گفت خودروهای ساخت داخل در مقابل مبلغی که پرداخت می کنید آنچنان ارزش و کارایی لازم را ندارد ولی برخی از محصولات نسبت به قیمت آن عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارد .
بهترین انتخاب در میان محصولات تولید داخلبهترین انتخاب در میان محصولات تولید داخل

رانــا به عنــوان دومين برنــد ملى و اســتراتژيك ايران خودرو پس از ســمند طراحى و توليد شــد. اين محصــول داراى ويژگى هــاى فنى و ظاهــرى به روز و متناسب با نياز بازار ايران و كشورهاى هدف صادراتى است. رانا به محض ورود به بازار، مورد استقبال مشتريان داخلى و خارجى قرار گرفت. محدوديت هاى بين المللى كه از سوى كشورهاى غربى بر اقتصاد و صنعت كشور اعمال شد، اين فرصت را براى خودروسازان فراهم كرد تا در توليد محصولات بــر توان و ظرفيت هاى داخلى اتكا كنند، محصول رانا نيز از اين قاعده مستثنى نبوده و تلاش هــاى زيادى براى داخلى ســازى و خودكفايى در توليد اين محصول صورت گرفته اســت. هم اكنون طراحى، ســاخت و توليد بدنه، موتور و سيســتم هاى برقى و الكتريكى رانا كاملا مســتقل و تحت مالكيت ايران خودرو است. 

رانــا مزاياى فراوانى را در مقايســه بــا خودروهاى هــم كلاس خــود از نظر قيمــت، كيفيــت، ايمنى و پايدارى داراســت. هم زمان با آغاز توليد اين محصول، پروژه هاى توسعه اى در راستاى به روز رسانى و ارايه آن طبق سلايق مشــتريان پيش بينى شد. پس از توليد راناى معمولى، در اولين اقدام توســعه اى اين محصول و به منظور پاسخگويى به نياز و خواست مشتريان توليد راناى ال ايكس آغاز شد. راناى ال ايكس با تريم مشكى داراى اســتاندارد آلايندگى يورو 4 بوده و در مقايســه بــا راناى معمولى داراى تجهيزات مدرن تر و به روزترى همچون سنسور دنده عقب، شيشه هاى برقى عقب، باند درهاى عقب و نمايشگر چندمنظوره با قابليت نمايش عقب و بازبودن درب ها در روى داشبورد است. اين خــودرو ضمن زيبايى و ايمنى، امكانات و تجهيــزات رفاهى كامل تــرى را به مشتريان ارايه مى كند. ايمنى يكى از مهم ترين فاكتورهــاى رانا اســت، به گونه اى كه در طراحى رانــا به ايمنــى فعال و غيرفعال توجه ويژه اى شــده اســت، بــه اين معنى كه علاوه بر ايمنى سرنشينان با كاهش احتمال تصادف به علت عملكرد ديناميكى خودرو، ايمنى عابر پياده نيز مورد توجه بوده است. انحناى روى درب موتور كه فاصله مناسب آن با موتور خودرو، در مواقع حادثه ضربه وارده به افراد را به حداقل مى رساند يكى از وجوه تمايز راناى ال ايكس با راناى معمولى است. نداشتن زاويه يا گوشه هاى تند در اطراف محوطه موتور به منظور جلوگيرى از آســيب به افراد و فرمان جمع شونده (تاشو) كه در تصادف فرمان كاملا جمع شــده و از ورود بــه داخل اتاق و برخورد با راننده جلوگيرى مى كند نيز از ديگر ويژگى هاى راناى ال ايكس محسوب مى شود. 

راناى ال ايكس داراى سيســتم هاى ايمنى مناسب همچون بهبود ترمز (ABS و EBD)، سنســور دنده عقب و دو كيســه هواى راننده و سرنشين جلو است. علاوه بر چهار كمربند اصلى، كمربند وســط صندلى عقب نيــز داراى اتصال ســه نقطه اى اســت كه براى جلوگيرى از پرتاب سرنشــين در مواقع ترمز شديد يا حادثه احتمالى تعبيه شده است. ايــن خــودرو داراى پايــدارى مناســب در جاده و مخصوصا در پيچ هــا به دليل افزايــش عرضى محور چرخ ها است. شتاب گيرى اوليه مناسب ( به مراتب بالاتر از 206 تیپ 5 ) و حركت ســريع در شيب بالا با دنده معكوس كه ناشى از اعمال تغيير طراحى در سيستم سوخت رسانى است، رانندگى با رانا را تسهيل كرده است. همچنين به دليل بازشدن فضاى داخلى موتور دسترسى به محوطه موتور نيــز براى مواردى چون تعويض روغن به راحتى امكانپذير است. يكپارچه شدن سوييچ و ريموت كنترل، تنظيم سرعت برف پاك كن متناسب با سرعت خودرو، عملكرد بوق به عنوان هشــداردهنده دزدگير، سيستم خودروياب روى ســوييچ با كاركرد فلاشر، نصب چراغ ســوم روى درب صندوق براى افزايش زيبايى بصرى، تناســب قســمت جلو و عقب خودرو با تغيير شــكل طراحى خودرو، بهره بردارى از هارمونى رنگ ها بر روى داشبورد و دستگيره ها، بكسل بند پيچى داخل جعبه ابزار، دربازكن درب صندوق از داخل و حذف شاســى درب بازكن درب ها با الگوبردارى از محصولات پيشرفته دنيا از ديگر ويژگى هاى محصول راناى ال ايكس است. رانــاى ال ايكس دوســت دار محيط زيســت بوده و مطابق با اســتاندارد آلايندگى يورو 4 و استانداردهاى 55گانــه توليد مى شــود. ميانگين مصرف ســوخت ايــن خودرو به ازاى هر صدكيلومتر در خارج از شــهر 5.7 ليتر و مصرف ســوخت تركيبى آن 6.9 ليتر در هر صدكيلومتر است. 

در طراحى خودروى رانا ســعى شــده است علاوه بر مصرف ســوخت كم، قــدرت بالاى موتور نيز حفظ شود. قواى محركه و ويژگى هاى فنى راناى ال ايكس نيز متناســب با نياز و خواست مشتريان اين بخش از بازار اســت. نوع موتور TU5 با حجم 1.6 ليتر بوده و داراى بيشــينه قدرت 105 اسب بخار در پنج هزارو 800 دور اســت. موتور راناى ال ايكس 16سوپاپه بوده و سيستم سوخت رسانى آن از نوع تزريق الكترونيكى چندنقطه اى اســت. گيربكس اين خودرو پنج دنده دســتى است بيشترين ســرعت پيش بينى شــده براى اين خودرو 189كيلومتر در ساعت است كه در 12ثانيه سرعت آن از صفر به 100 مى رسد. هم اكنون كليه توليدات شركت ايران خودرو براساس راناى ال ايكس برنامه ريزى شــده كه بــراى آينده نيز پروژه هــاى بهبود، منطبق بــر نياز بازار و مشــتريان پيش بينى شده است.


قیمت :

رانا هم اکنون در بازار آزاد حدود 32.5 میلیون تومان بفروش میرسد که با این قیمت عملکرد بسیار بهتری نسبت به رقبای خود در تولیدات داخلی دارد .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها