کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران گران‌ترین پول دنیا را دارد


کد خبر : ۶۲۵۵چهارشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲:۲۴۸۶۴۴ بازدید

دبیر ستاد توسعه روابط ایران و عراق یکی از موانع در فضای اقتصادی را مشکل پول دانشت و گفت: ایران گران‌ترین پول دنیا را دارد و با این پول در خارج کشور نمی توان کار کرد اما رقبای ...

دبیر ستاد توسعه روابط ایران و عراق یکی از موانع در فضای اقتصادی را مشکل پول دانشت و گفت: ایران گران‌ترین پول دنیا را دارد و با این پول در خارج کشور نمی توان کار کرد اما رقبای ما پول های ارزان قیمت را در اختیار سرمایه گذاران و صادرات کنندگان خود قرار می دهد.

 رستم قاسمی در همایش راهکارهای روان سازی تجارت با عراق که امروز - چهارشنبه - در اهواز برگزار شد، با گلایه از اینکه مرزهای کشور مدیریت واحدی نداشته و ندارند، گفت: 10 تا 12 ارگان در مرزها وجود دارد که هیچ کدام حرف همدیگر را گوش نمی‌دهند و مدیریت واحدی وجود ندارد.

وی افزود: برای صادرات پایدار به عراق باید یک سری اقدامات انجام دهیم که مهم ترین این اقدامات نفوذ در بازار عراق است که در حال حاضر نفوذ اقتصادی ما در عراق کافی نیست.

قاسمی افزود: می‌توانیم بسیاری از خطوط مونتاژ و خط تولید خود را به عراق ببریم و بسیاری از کارخانه‌های ما در ایران به ویژه در خوزستان می‌توانند این اقدام را انجام دهند تا به عنوان صادرات پایدار در عراق بمانند و این موضوع باید در دستور کار متولیان قرار بگیرد.

وی گفت: باید در اقتصاد عراق نفوذ کنیم و این موضوع باید مدنظر تجار و کارخانه داران و صنعت گران ایرانی به خصوص خوزستانی که در کنار عراق هستند، قرار بگیرد.

قاسمی تصریح کرد: باید در صادرات سه مولفه مورد توجه قرار گیرد، یعنی علاوه بر این‌که به صادرات پایدار فکر می کنیم باید شاخص هایی مانند کیفیت، سرعت و قیمت را مورد توجه قرار دهیم؛ به عبارت دیگر خوب، سریع و ارزان بسازیم؛ در غیر این صورت اصلا نمی توانیم رقابت کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بخش جنوبی عراق که عموما شیعه نشین هستند، امنیت و مصرف خوبی وجود دارد. با توجه به وضعیت اخیر در عراق، کشورهای اروپایی و سایر کشورها به دلیل نبود امنیت، وارد عراق نمی شوند یا کمتر وارد می شوند و این مسئله فرصت خوبی برای ما است زیرا ما در جنوب عراق مشکل امنیتی نداریم.

دبیر ستاد توسعه روابط ایران و عراق گفت: باید بازرگانان و تجار خوزستانی فرصت عراق را غنیمت بشمارند و با برنامه ریزی وارد عراق شویم. صادرات به ویژه به عراق در حال حاضر مهم ترین کمک به دولت و نظام جمهوری اسلامی می تواند باشد. هم اکنون مشکلات و موانع صادراتی در کشور شناسایی و این موانع تقدیم دولت شده است و نگاه دولت هم خروج از رکورد و هم تولید اقتصادی است.

قاسمی عنوان کرد: منابع عظیم بالقوه ای در کشور وجود دارد که تاکنون بخش کمی از آن‌ها بالفعل شده است و ما باید با پرهیز از مسایل حاشیه ای و با استفاده از نیروهای انسانی باهوش و متخصص این منابع را بالفعل کنیم. می توانیم با این منابع عظیم بالقوه و بالفعل کشور دگرگونی اقتصادی ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این ساختار ادارات و دستگاه های اجرایی براساس واردات بود اما باید این ساختار را تغییر دهیم و از ساختار وارداتی به ساختار صادراتی تغییر جهت دهیم. باید اهمیت سرمایه‌گذاری را خوب بدانیم زیرا سرمایه‌گذاران و پولداران به عنوان سربازان خط مقدم هستند و دولت باید کمک کند تا سرمایه گذاران و پیمانکاران ما سرمایه بیشتری داشته باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها