کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتقاد رییس‌جمهوری از فساد مالی در دولت سابق !


کد خبر : ۶۱۵۹شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳:۱۷۶۴۳۱ بازدید

نفت را دادند، عده‌ای بردند و خوردند ...

 رییس‌جمهوری گفت: «استقبال پرشور مردم نشانه لطف و پیوستگی مردم با دولت تدبیر و امید است و نشان می‌دهد مردم به آینده کار دولت، امید دارند و دولت هم باید گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات، هدایت‌ها و نقد مردم داشته باشد.»

حسن روحانی پنجشنبه در آخرین روز از سفر خود به شهرکرد در جلسه شورای اداری استان «چهارمحال‌وبختیاری» تاکید کرد: «همه باید برای حل مشکلات مردم دست‌به‌دست هم دهیم و زمانی موفق می‌شویم که قوای سه‌گانه، مسوولان، هدایت‌های مقام‌معظم‌رهبری و حضور مردم در کنار هم قرار گیرد.» روحانی با اشاره به اینکه «درآمد چهارماه گذشته دولت با مصوبه بودجه سالانه فاصله زیادی دارد»، گفت: «این درآمد در این مدت کمتر از 70‌درصد است و نشانه آن است که ما کسر بودجه داریم و ممکن است در جایی بودجه برای بخش‌هایی از جامعه و استان‌ها کم بدهیم.» رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات به‌وجودآمده سر راه وارد‌کنندگان گندم و سروصدای برخی برای تخلیه بار کشتی گندم گفت: «یک عده‌ای اعلام کردند که در‌این‌زمینه رانت صورت گرفته و متاسفانه رسانه‌های گروهی هرچند تعمد نبوده، کم‌اطلاعی کردند.»

روحانی گفت: «در موضوع گندم سال گذشته شاهد بودیم که با چه مشکلاتی از خارج گندم وارد کردیم، کالاهای اساسی به جایی رسید که یک‌دفعه 80، 90 کشتی در آب‌های آزاد پهلو گرفته بودند و از طرفی کالا به‌‌خاطر مشکلات ارزی و ده‌ها مشکل دیگر، روی آب مانده بود، همچنین قیمت ارز تغییر کرده و مشکلات دوبرابر شده بود.» او در ادامه افزود: «یکی از وزارتخانه‌ها شهامت کرد و به یک نفر گفت اگر بتوانی کشتی‌هایت را با اعتباری که در دنیا‌ داری خالی کنی من پول کالاها را به شما می‌دهم؛ یک عده‌ای آمدند هیاهو و شایعه کردند رانت‌خواری شد، گرفتند و بردند و متاسفانه رسانه‌های گروهی به این قضیه دامن زدند.» روحانی افزود: «نباید به هرچیزی تکیه کنیم و به شایعه‌ای اعتماد کنیم. متاسفانه کسی حرفی می‌زند و آن حرف ناصواب مداوم تکرار می‌شود.» 

او تاکید کرد: «مگر می‌توانند این دولت پاک را لکه‌دار بکنند؟ فساد غرق شده سال‌های پیش را مگر می‌شود با این سروصداها شست. آنها باید بیایند پاسخ دهند. این دولت اعتقادش بر این است که با رانت، فساد، جناح‌بازی، حزب‌بازی و طایفه‌بازی نمی‌توان کشور را به پیش برد.»

رییس‌جمهوری در ادامه سخنانش با بیان اینکه «باید متحد باشیم و هرکس شایستگی بیشتری دارد کار را به او واگذار کنیم»، گفت: «من همواره به استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران موکدا می‌گویم و می‌خواهم تحت‌فشار هیچ جناح، حزب و گروهی قرار نگیرند و هرکس شایسته‌تر و مفید‌تر است او را دعوت به‌کار کنند.»

روحانی گفت: «برای دولت تدبیر و امید فرقی بین این طایفه و آن طایفه، مذهب و مرد و زن وجود ندارد و هرکس شایسته‌تر است کار را بر دوش بگیرد. مگر می‌شود 50‌درصد جامعه ما، یعنی زنان به بهانه‌های مختلف به‌کار گرفته نشوند. زن‌های ما اهل عفاف‌اند و این جامعه‌اسلامی و اخلاقی است و زنان ما پیشتاز اخلاق هستند.» رییس‌جمهوری در ادامه، اقدامات دولت را در یک‌سال گذشته خوب توصیف کرد و گفت: «جامعه ما آرامش می‌خواهد چرا که افراطی‌گری و شعاردادن مشکلی را حل نمی‌کند.» او تاکید کرد: «سخن من این است به قولی که به مردم داده‌ام وفادار خواهم ماند و همه مطالبات آنها را پیگیری می‌کنم و همه تلاش دولت این بوده که پیوسته برای حل مشکلات مردم گام بردارد.»

روحانی در ادامه سخنرانی خود با بیان اینکه «سیاست خارجی کشور می‌تواند پشتوانه خوبی برای اهداف ملی، برنامه‌های اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی باشد»، گفت: «اگر پیوند اقتصاد ما به اقتصاد جهانی مستحکم شود، دشمن نمی‌تواند به راحتی ما را از پا دربیاورد، تحریم کند یا آزار برساند.»رییس‌جمهوری افزود: «دنیای غرب و کشورهای صنعتی می‌ترسیدند که صادرکنندگان نفت تصمیم بگیرند صدور نفت را تحریم کنند و پیوسته از این موضوع در وحشت بودند.» 

او ادامه داد: «اما با بی‌عقلی‌ها چه کردیم؟ می‌گویند چه دارد آن کس که عقل ندارد و چه ندارد آن کسی که عقل دارد. با بی‌عقلی‌ها کاری کردند آنها بیایند نفت ما را تحریم کنند. اقتصاد مقاومتی برای این است که هیچ ابرقدرتی هوس تحریم به سرش نزند و این کار شدنی است.»روحانی گفت: «تحت‌نام دورزدن تحریم‌ها، نفت را دادند به عده‌ای بردند و خوردند و ملت ایران را دور زدند و این بازی‌هایی که بعضی‌ها درمی‌آورند و می‌گویند فلان جا رانت شد برای پوشاندن این رسوایی‌هاست. ما قصد دعوا با کسی را نداریم باید مردم بدانند که در سال‌های گذشته بر آنها چه گذشته است؟»

بابک زنجانی بزرگ‌ترین متهم پرونده فساد مالی در ایران است. او نزدیک به 9هزار‌میلیاردتومان به وزارت نفت بدهی دارد. بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت گفته بود که زنجانی به هر ایرانی 110هزارتومان بدهکار است. حسن روحانی هم پیش از این عنوان کرده بود که پول نفتی که برده‌شده همه‌اش پول نفت نبوده و پول نقد هم بوده است. زنجانی در حال حاضر در اوین به‌سر می‌برد و سیف رییس‌کل بانک‌ مرکزی درباره اموال او در ایران گفته بود تنها 30درصد از بدهی او را جبران می‌کند.  روحانی در ادامه به کارنامه دولت در بخش سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: «در سیاست خارجی به حول‌وقوه الهی قدم‌های شایسته‌ای را این دولت به کمک مردم و با هدایت‌های رهبری، برداشته است. امروز رابطه ما با همسایگانمان از دیروز بهتر است. یکی، دو کشور هستند که به نقطه مطلوب نرسیده‌اند اما با بسیاری از کشورهای همسایه رابطه نزدیک و بهتری داریم.»

او گفت: «همان‌طور که رهبری فرمودند با نرمش قدرتمندانه، قهرمانانه، مدبرانه و حکیمانه، ما مشکلات را در بخش سیاست خارجی رفع خواهیم کرد.»

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه «در دنیا امروز هیچ‌کس در اینکه ایران به فکر حل مسایلش با دیگران است، تردید ندارد»، گفت: «اکنون هیچ کشوری نیست که نسبت به اینکه ایران غنی‌سازی داشته باشد تردیدی داشته باشد. آمریکا هم تردید ندارد، بحث در این است که سانتریفیوژها و تولید ما چه مقدار باشد آن هم برای یک برهه زمانی کوتاه نه برای همیشه.» روحانی در پایان گفت: «همه قبول دارند که بعد از یک دوره کوتاهی ایران مثل همه کشورهای عضو ان‌پی‌تی، غنی‌سازی خواهد کرد و این پیروزی بزرگ ملت ایران است.»

حسن روحانی برای انجام ششمین سفر استانی خود به همراه هیات دولت چهارشنبه هفته گذشته به چهارمحا‌ل‌وبختیاری سفر کرده بود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها