کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برای سال آینده آبی، ترسالی پیش‌بینی نمی‌شود


کد خبر : ۶۱۴۳۹سه شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶:۳۰۲۱۸۱ بازدید

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر این‌که برای اقلیم خشک کشور همواره باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: با این‌که در حال حاضر وضعیت آب ...

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر این‌که برای اقلیم خشک کشور همواره باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: با این‌که در حال حاضر وضعیت آب در ایران مناسب است، برای سال آینده آبی ترسالی پیش‌بینی نمی‌شود.

قاسم تقی‌زاده - معاون آب و آبفای وزارت نیرو - در همایش مشترک مهندسی آب و فاضلاب کشور و مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه با اشاره به اقلیم ایران، اظهار کرد: کشور ما در یک اقلیم خشک و نیمه‌خشک قرار دارد و ۶۰ درصد از سرزمین‌مان نیمه‌خشک و ۵۰ درصد آن بیابانی است.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیری که در ایران رخ داد، اظهار کرد: دو حادثه بزرگ در دو سال اخیر بعد از ۵۰ سال در کشور رخ داد. نخست آنکه سال ۱۳۹۷ خشک‌ترین سال در ۵۰ سال اخیر بوده و دوم آنکه سال جاری ترترین سال در ۵۰ سال اخیر بوده است و این موضوع حاکی از آن است که اتفاقاتی در حال رخ دادن است که باید برای آن آماده باشیم و برای این آماده شدن راهی نداریم جز این‌که از تجربه و علم دیگران استفاده کنیم.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که در سال‌های پرآب خوشحال نباشیم و دست و دلباز استفاده نکنیم و در سال‌های خشک هم بیش از اندازه نگران نشویم بلکه باید برای اقلیم نیمه خشک برنامه‌ریزی کنیم.

تقی‌زاده با تاکید بر این‌که برای سال آبی ترسالی را پیش‌بینی نمی‌کنیم، گفت: در حوزه آب و فاضلاب بعد از انقلاب اسلامی اقدامات خوبی انجام شده است و میزان شهرهایی که به آب قابل اطمینان دسترسی پیدا کردند از ۷۵ درصد به ۱۰۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: همچنین فاضلاب شهرها از ۸.۵ درصد به ۵۱ درصد رسید و در دولت فعلی نیز شش میلیون نفر در روستا به آب قابل اطمینان دسترسی پیدا کردند.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با بیان این‌که تصفیه‌خانه‌های آب از ۲۷ عدد در اول انقلاب اسلامی به ۱۴۲ عدد افزایش پیدا کرد، اظهار کرد: تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نیز از چهار به ۱۲۳ عدد افزایش پیدا کرد، با این حال هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم./ ایسنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها