کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیین‌نامه اصلاحی قانون چک به شورای پول و اعتبار رفت


کد خبر : ۶۱۲۳۰چهارشنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷:۰۶۲۵۶۷ بازدید

پیش‌نویس اصلاح شده آیین‌نامه اجرایی قانون چک در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شد و برای تصویب همزمان به ستاد سران قوا، مجلس و ...

پیش‌نویس اصلاح شده آیین‌نامه اجرایی قانون چک در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شد و برای تصویب همزمان به ستاد سران قوا، مجلس و شورای پول و اعتبار و تامین فرستاد شد.

نشست بررسی آیین‌نامه اجرایی قانون چک و تعیین تکلیف باز پرداخت وجوه اداره شده با حضور وزیر صنعت، معدن، تجارت، معاون امور صنایع این وزارتخانه و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد. در این نشست آیین نامه اجرایی قانون چک بررسی و پس از آن پیش نویس اصلاح شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شد و برای تصویب همزمان به ستاد سران قوا، شورای پول و اعتبار،‌ تامین و مجلس فرستاده شد.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست بررسی آیین نامه اجرایی قانون چک اظهار داشت: شناخت آثار و پیامدهای تولید در اقتصاد کشور و همچنین نقش آن در سایر عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ما بسیار مهم است.

وی تولید را شاخص و معیار اصلی پیشرفت در یک کشور دانست و تصریح کرد: تولید برای ما نیز به عنوان شاخص پیشرفت، ملاکی برای اندازه گیری سرعت، شتاب و میزان پیشرفت محسوب می شود، از اینرو با توجه به سال رونق تولید باید محدودیت‌های تولید را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بررسی آیین نامه اجرایی قانون چک که از سوی بانک مرکزی تهیه شده است، گفت: بسیاری از این آیین‌نامه‌ها دست واحدهای تولیدی را می‌بندد و لذا باید بسیاری از این آیین‌نامه‌ها اصلاح یا حذف شود.

رحمانی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به بانک و یا چک برگشتی تعطیل شود، اگر بدهی آن حاد باشد باید مدیریت آن تغییر یابد نه اینکه تعطیل شود.

وی در این نشست از تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و گروه‌های خاص خواست که به کمک رونق تولید بیایند تا همزمان با رونق تولید صادرات افزایش و بیکاری در جامعه کم شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست خواهان اصلاح آیین نامه قانون چک در جهت حمایت از تولید شد./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها