کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۶۱۲۱۴چهارشنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰:۱۶۵۴۶ بازدید

در حالی که انتظار می‌رود توافق کاهش تولید تا پایان سال تمدید شود، اما به دنبال برآوردها از کاهش رشد تقاضا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بیش از ...

تجارت نیوز، در حالی که انتظار می‌رود توافق کاهش تولید تا پایان سال تمدید شود، اما به دنبال برآوردها از کاهش رشد تقاضا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بیش از یک درصد ارزان شد.

قیمت نفت خام برنت امروز، چهارشنبه به ۶۱٫۴۲ دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با قیمت ۵۲٫۴۱ دلار معامله شد.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی چشم‌انداز خود برای رشد تقاضا در سال ۲۰۱۹ را کاهش و برای رشد تولید نفت در آمریکا افزایش داده است.

پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی از رشد تقاضا در سال ۲۰۱۹ حدود ۱٫۲۲ میلیون بشکه در روز است که در مقایسه با برآورد ماه قبل ۱۶۰ هزار بشکه کمتر است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد تولید نفت خام ایالات متحده در سال جاری میلادی ۱۲٫۳۲ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

قیمت نفت که از ابتدای سال جاری تا اواخر ماه آپریل (اواسط اردیبهشت) به رشدی ۴۰ درصدی دست یافته بود، در هفته‌های اخیر با کاهش قابل توجهی مواجه شده است. تحلیل‌گران بر این باورند که یکی از مهم‌ترین دلایل آن رشد قابل توجه ذخایر نفت آمریکاست.

همزمان با نگرانی‌ها در مورد افزایش عرضه، تشدید تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت در جهان نیز بر قیمت‌ها تاثیرگذار بوده‌اند.

روز گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: چین به دنبال یک توافق تجاری بسیار بد است، هیچ توافقی با چین حاصل نمی‌شود مگر اینکه توافقی بزرگ باشد.

در عین حال، تولیدکنندگان اوپک و متحدان غیراوپکی آنها با رهبری روسیه قرار است در نشست وین در مورد تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال رایزنی کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها