کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش صادرات چین به آمریکا به‌رغم جنگ تجاری


کد خبر : ۶۱۱۳۳دوشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴:۲۰۱۵۸۳ بازدید

صادرات چین به آمریکا در ماه مه مجددا افزایش یافته است. این در حالی است که آمریکا بر واردات بخش اعظم کالاها از چین عوارض گمرکی سنگین ...
افزایش صادرات چین به آمریکا به‌رغم جنگ تجاریافزایش صادرات چین به آمریکا به‌رغم جنگ تجاری

صادرات چین به آمریکا در ماه مه مجددا افزایش یافته است. این در حالی است که آمریکا بر واردات بخش اعظم کالاها از چین عوارض گمرکی سنگین وضع کرده است. آمار منتشر شده حکایت از کاهش واردات چین از آمریکا در ماه مه دارد.

تراز بازرگانی خارجی دو کشور آمریکا و چین به‌رغم سیاست‌های اقتصادی که دولت ترامپ علیه چین اعمال می‌کند، حکایت از افزایش صادرات چین به آمریکا در ماه مه دارد. این در حالی است که واردات چین از آمریکا تقریبا به نازل‌ترین سطح خود ظرف سه سال گذشته رسیده است.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۰ خرداد (۱۰ ژوئن) با انتشار گزارشی از پکن، خبر از افزایش به دور از انتظار صادرات چین به آمریکا داده است.

ناظران پیش بینی کرده بودند که وضع عوارض گمرکی بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار واردات آمریکا از چین، منجر به کاهش صادرات این کشور به آمریکا گردد. ترامپ اعلام کرده است که این سیاست بر مابقی واردات این کشور از چین (۳۰۰ میلیارد دلار) نیز اعمال می‌گردد.

این در حالی است که روز دوشنبه ۱۰ ژوئن گزارش بازرگانی خارجی چین برای ماه مه منتشر شد. تراز منفی بازرگانی خارجی آمریکا با چین می‌تواند منجر به تشدید جنگ تجاری بین دو کشور گردد و چنین امری خطر رکود اقتصادی جهان را می‌تواند در پی داشته باشد.

لازم به یادآوری است که تراز بازرگانی خارجی چین با آمریکا در ماه مه به حدود ۲۷ میلیارد دلار رسیده است. به سخن دیگر، صادرات چین به آمریکا در ماه مه ۲۷ میلیارد دلار بیش از واردات این کشور از آمریکا بوده است. این در حالی است که تراز بازرگانی چین با آمریکا در ماه آوریل ۲۱ میلیارد دلار بوده است.


افزایش صادرات چین

صادرات چین به آمریکا در ماه مه سال جاری ۱،۱ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است. کارشناسان حتی پیش بینی کرده‌اند که روند صعودی صادرات چین به آمریکا در ماه ژوئن نیز ادامه یابد.

خبرگزاری رویترز به نقل از تحلیلگران موسسه "نومورا" اعلام کرده است که حجم مبادلات بازرگانی دو کشور در صورت ادامه جنگ تجاری می‌تواند در سه‌ماهه سوم سال جاری کاهش یابد.

جنگ تجاری می‌تواند به اقتصاد چین آسیبی جدی بزند. گرچه نقش صادرات در اقتصاد چین نسبت به گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است. در حال حاضر یک پنجم تولید ناخالص ملی چین مستقیما وابسته به صادرات این کشور است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که در حاشیه دیدار رهبران کشورهای گروه ۲۰ با همتای چینی خود، شی جین‌پینگ بر سر مناقشه بازرگانی بین دو کشور گفت‌وگو و مذاکره خواهد کرد. خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان "کاپیتال اکونومیکس" برای موفقیت مذاکرات پیش‌روی رهبران دو کشور شانس کمی پیش بینی کرده است.

این تحلیلگران بر این باورند که اقدامات دو کشور آمریکا و چین حکایت از آن دارد که مسئولان اقتصادی این دو کشور خود را برای یک جنگ تجاری طولانی آماده می‌کنند.

پیش بینی می‌شود حجم بازرگانی جهانی در سایه این جنگ تجاری به شدت آسیب ببیند. بر اساس ارزیابی کارشناسان، سال ۲۰۱۹ از منظر بازرگانی خارجی جهانی بدترین سال ظرف ده سال گذشته به حساب می‌آید. تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که حجم بازرگانی خارجی در این سال تنها دو دهم درصد افزایش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها