کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در تابستان قیمت مصالح ساختمانی گران می‌شود؟


کد خبر : ۶۱۰۵۹یکشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹:۵۵۲۲۱۲ بازدید

در حالی که رئیس اتحادیه آهن فروشان معتقد است ثبیت نرخ ارز قیمت آهن را ارزان کرده اما رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی از افزایش پنج درصدی قیمت‌ها خبر می‌دهد.
در تابستان قیمت مصالح ساختمانی گران می‌شود؟در تابستان قیمت مصالح ساختمانی گران می‌شود؟

در حالی که رئیس اتحادیه آهن فروشان معتقد است ثبیت نرخ ارز قیمت آهن را ارزان کرده اما رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی از افزایش 5 درصدی قیمت‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش ایران جیب از تجارت‌نیوز، طبق اعلام مرکز آمار ایران، مصالح ساختمانی در آخرین آمار مربوط به فصل زمستان سال گذشته نسبت به زمستان سال ۱۳۹۶ حدود ۶۰ درصد در تهران افزایش داشته است. با افزایش نرخ تورم قیمت مصالح ساختمانی به یک باره گران شد.

به‌طوری‌که تورم گروه ایزوگام به بالاترین حد خود در سال گذشته رسید و از ۱۲۴ درصد فراتر رفت. این در حالی است که در بخش نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی گروه خدمات کمترین تورم را تجربه کرد و با تورم ۲۰ درصدی روبه‌رو است.

براساس برآوردهای انجام‌شده، تورم مصالح ساختمانی همچون سیمان با ۲۴ درصد، سنگ با ۲۷ درصد، آجر و بلوک با ۲۸ درصد، سرامیک با ۳۸ درصد، گچ و گچ‌کاری با ۴۴ درصد بوده است.

از سوی دیگر تورم شیرآلات، یراق‌آلات، شیشه، عایق حرارتی، نقاشی، تاسیسات برقی و آهن‌آلات به ترتیب ۵۶، ۶۲، ۶۴، ۷۵، ۷۶، ۷۹، ۸۱ و چوب نیز با گرانی ۱۰۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که قیمت مصالح ساختمانی در تابستان سال ۹۸ دوباره گران خواهد شد؟


افزایش نرخ کرایه‌ها قیمت مصالح ساختمانی را افزایش می‌دهد

در همین حال رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مصالح ساختمانی مجدد گران می‌شود یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به رکود عمیقی که در بخش ساخت و ساز وجود دارد، ممکن است در پایان نیمه نخست امسال بین پنج تا ۱۰ درصد قیمت مصالح ساختمانی گران شود؛ چرا که این افزایش قیمت ناشی از افزایش نرخ حمل و نقل است.

اسماعیل کاظمی افزود: سال گذشته قیمت هر یک از کالاها در بخش ساخت و ساز براساس نرخ تورم افزایش یافت؛ این درحالی است که امسال با افزایش ۳۶ درصدی نرخ دستمزد قیمت مصالح ساختمانی تنها اندکی جزئی افزایش می‌یابد.


فعلا قیمت آهن گران نمی‌شود

افزایش قیمت مصالح ساختمانی آن هم به میزان اندک در حالی از سوی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی مطرح می‌شود که رئیس اتحادیه آهن فروشان از کاهش قیمت آهن نسبت به فروردین امسال خبر داد.

حمیدرضا رستگار به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به نوسان قیمت ارز در ماه‌های نخست سال قیمت هر کیلو آهن حدود یک هزار و ۲۰۰ تومان گران شد که در این بازه زمانی قیمت هر کیلو آهن به چهار هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد؛ این در حالی است که با توجه به رکود ساخت و ساز و شرایط تثبیتی نرخ ارز قیمت هر کیلو آهن فولادی ۵۰۰ هزار تومان ارزان شده است.

او در پیش‌بینی نسبت به قیمت آهن در ماه‌های پیش‌رو اظهار کرد: چنانچه روال فعلی اقتصاد ادامه‌دار باشد قیمت آهن نیز گران نخواهد شد و روند تثبیتی دارد. اما چنانچه قیمت ارز با نوسان‌های شدیدی رو به رو شود قطعا قیمت این کالای غیرنفتی هم گران خواهد شد.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها