کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موج جدید نوسانات در بازار آهن


کد خبر : ۶۰۵۶۵چهارشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۱۱۳۸۴۵ بازدید

روز گذشته بازار آهن با تداوم سیر نزولی قیمت ها شروع به فعالیت کرد و در اکثر مبادی شاهد کاهش 50 تا 100 تومانی قیمت ها به ازای هر کیلو ...

آهن‌پرایس- روز گذشته بازار آهن با تداوم سیر نزولی قیمت ها شروع به فعالیت کرد و در اکثر مبادی شاهد کاهش 50 تا 100 تومانی قیمت ها به ازای هر کیلو از محصولات آهنی بوده ایم. تداوم روند کاهشی قیمت ها سبب گشت تا بسیاری از متقاضیان خرید آهن هم چنان در صف انتظار باقی بمانند.

کارشناسان معتقدند بازار تا حدودی می تواند با کاهش قیمت ها همراهی کند و انتظار تداوم آن بطور پیوسته بدون در نظر گرفتن نقطه ی مقاومتی آن ها امری بیهوده می باشد؛ چراکه به کررات در بازار مشاهده شده است که افت قیمت ها بعد از مدتی ثبات مجددا وارد فاز افزایشی می شود. امری که در اواخر وقت روز کاری گذشته به وقوع پیوست میتواند نشآت گرفته از همین موضوع باشد چرا که تعدادی از کارخانه های تولید کننده مقاطع فولادی هم چون کارخانه پرشین در روز گذشته در آخرین لیست قیمت خود به ازای هر کیلو میلگرد آجدار افزایش ۵۰ تومانی را  اعلام داشتند.

در روز جاری نیز کارخانه شمس سپهر و سیرجان به ازای هر کیلو تولید میلگرد آجدار ۵۰ تومان افزایش را لحاظ نمودند. بدین ترتیب افزایشات مویرگی قیمت ها در روز جاری به اعتقاد جمعی از کارشان امری دور از ذهن نمی باشد چرا که تغییر مسیر ناگهانی دلار در حاشیه بازار از بعدازظهر روز گذشته  برخلاف مسیر حرکت قبلی خود که به آرامی در مسیر نزولی تا مبلغ  ۱۳۷۰۰ نیز رسیده بود ؛  همگان را متعجب کرد و به سرعت به  قیمتی بالای ۱۴ هزارتومان رسید؛ که دلیل آن هنوز برای عوام  مشخص نمی باشد. بدین ترتیب  نوسانات نرخ ارز  به راحتی می تواند نظم  اقتصادی کشور را برهم زند و مانع از رسیدن قیمت های کاذب به سمت قیمت واقعی شود . از این رو می بایست منتظر ماند تا ببینیم این تغییر جهت ناگهانی از چه روی صورت گرفته است و تا چه حد میتواند دوام یا قوام داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها