کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دو فاکتور تأثیرگذار بر وضعیت بی جان بازار آهن


کد خبر : ۶۰۵۲۴سه شنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۵۴۲۰۱۶ بازدید

بنابر تحلیل کارشناسان، بازار آهن طی روزهای اخیر وضعیت چندان مناسبی را از خود نشان نداده چراکه علاوه بر رسیدن به ماه های پایانی سال و ...

آهن‌پرایس- بنابر تحلیل کارشناسان، بازار آهن طی روزهای اخیر وضعیت چندان مناسبی را از خود نشان نداده چراکه علاوه بر رسیدن به ماه های پایانی سال و کاهش میزان تقاضا، فاکتورهای دیگری نیز در بازار تأثیر گذاشته است. از جمله این شرایط می توان به موجودی نسبتا بالای انبارها اشاره کرد که به امید افزایش بیشتر قیمت ها خریداری شده است. این سیگنال موجب شده تا برتری عرضه بر تقاضا طی روزهای کاری گذشته بیشتر خودنمایی کند.

دیگر فاکتور تأثیرگذار بر وضعیت بی جان بازار آهن جو روانی منفی به دلیل نگرانی از کاهش قیمت دلار و به تبع آن افت قیمت آهن آلات بوده است؛ بدین ترتیب آن جو روانی که بازار را طی هفته های گذشته به سوی افزایش نرخ کشانده بود، اکنون جای خود را به ترس از افت قیمت داده است چراکه در روزهای گذشته قیمت دلار نیز در مدار کاهشی قرار گرفت. 

طی روز گذشته نیز تالار بورس کالا، میدان معاملات مقاطع فولادی بوده است و با توجه به اینکه رقابت های پیچیده ای در بورس روز گذشته به ثبت رسیده و از طرفی حجم تقاضا نیز بالا می باشد، احتمال دستکاری قیمت ها کاهش پیدا می کند؛ بدین معنی که تقابل عرضه و تقاضا به دور از همبستگی به روند خود ادامه می دهد. بنابراین با توجه به وضعیت بازار آهن نمی توان تحلیل درستی نسبت به آینده بازار ارائه نمود؛ بخصوص در شرایطی که دو داده متناقض در بازار در حال خودنمایی است. از یک سو بازار داخلی میل به کاهش قیمت دارد و نرخ ها در بورس کالا به طور رقابتی ثبت می شود و از سوی دیگر تولیدکنندگان قصد عقب نشینی از قیمت های اعلامی محصولات خود ندارند.

با توجه به موارد ذکر شده این امر دور از ذهن نیست که بازار طی روزهای آتی یک تغییر جدی داشته باشد و با فاز ابهام جدیدی مواجه گردد. تا زمانی که داده های رسمی و مستند در روزهای آینده به بازار مخابره نشود، نمی توان دورنمای دقیقی ارائه داد؛ مخصوصا در شرایط فعلی که بازار عمیق تر از چیزی که به نظر می رسد، در فاز رکود فرو رفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها