کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رفتار شتاب زده در بازار آهن


کد خبر : ۶۰۳۴۸پنجشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳:۵۶۱۱۱۴۶ بازدید

بازار آهن در حال سپری کردن روزهای پیچیده ای است چراکه در حال حاضر با دو سیگنال کاملا متضاد در وضعیت بازار آهن روبه رو ...

آهن‌پرایس- بازار آهن در حال سپری کردن روزهای پیچیده ای است چراکه در حال حاضر با دو سیگنال کاملا متضاد در وضعیت بازار آهن روبه رو هستیم؛ سیگنالی که گاهی روند افزایشی و گاهی روند کاهشیقیمت آهن آلاترا به بازار مخابره می کند. به عنوان نمونه در معاملات روز سه شنبه در بورس کالا شاهد رشد نرخ در برخی مقاطع مخصوصا افزایش قیمت تیرآهنبودیم. این روند حکایت از یک افزایش قیمت بزرگ  در بازار داشت چراکه قیمت تمام شده تیراهن در روز ذکر شده به بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

این روند در بازار یک جریان صعودی زودتر از انتظار بود چراکه در وضعیت کنونی شاهد ضعف تقاضای واقعی در بازار هستیم. عواملی همچون کاهش سنتی فعالیت ها در ماه رمضان، ضعف نسبی تقاضا و نبود سیگنال جذاب و مهم از سمت تقاضا نشان از ادامه روند کاهشی در بازار داشت اما باید به شائبه های بازارسازی موجود نیز توجه داشت. البته ناگفته نماند که این شائبه ها را نمی توان تنها به بازار آزاد ربط داد چراکه سیگنال اصلی از بورس کالا آغاز شده و به بازار داخلی سرایت کرده است.

با توجه به اخبار مخابره شده، اگرچه انتظارها بر این بود که در اواخر ماه رمضان بازار از رکود خارج شود و در اینصورت اگر افزایشی در آن برهه زمانی رخ داد، امری منطقی باشد اما رشد نرخ طی روزهای اخیر به معنی پیش خور کردن داده های افزایشی در بازار آهن است. با توجه به شرایط فعلی بازار می توان این نکته را مطرح کرد که در ضعف نسبی تقاضا، رشد قیمت های فعلی احتمالا مقطعی خواهد بود و شتاب بالایی ندارد. اگرچه طی هفته جاری شاهد خودنمایی روند افزایشی در بازار بودیم و حتی احتمال دارد که این روند تا اوایل هفته آینده نیز ادامه دار باشد اما با توجه به اما و اگرهای بحث صادرات و ضعف تقاضا، به نظر نمی رسد که این افزایش قیمت ها عمقی باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها