کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کلاهبرداری جدید به اسم سازمان هدفمندی یارانه‌ها!


کد خبر : ۶۰۲۴۹دوشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳:۳۵۵۶۷۱ بازدید

در پی اعلام روز گذشته به سازمان هدفمندی یارانه ها مبنی بر دریافت پیامک‌های مشکوک با عنوان قطع یارانه‌، این سازمان امروز اعلام کرد که دو ...
کلاهبرداری جدید به اسم سازمان هدفمندی یارانه‌ها!کلاهبرداری جدید به اسم سازمان هدفمندی یارانه‌ها!

در پی اعلام روز گذشته به سازمان هدفمندی یارانه ها مبنی بر دریافت پیامک‌های مشکوک با عنوان قطع یارانه‌، این سازمان امروز اعلام کرد که دو سایت فیشینگ با هدف کلاهبرداری از مردم با گرفتن اطلاعات هویتی و بانکی افراد سعی در سوء استفاده از آن‌ها دارند.

به گزارش ایران جیب از ایسنا، سازمان هدفمندی یارانه‌ها امروز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های ثبت‌نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yon.ir /foii و kishiha.com سامانه‌های جعلی بوده و با هدف کلاهبرداری از مردم راه‌اندازی شده‌اند.

این دو سامانه از طریق سرشماره پیامکی ۵۰۰۰۴۳۰۷ به مردم پیامکی را ارسال می‌کنند مبنی بر اینکه در صورت درخواست دریافت یارانه نقدی به این سایت‌ها مراجعه کنند و با پرداخت مبلغ ۲,۰۰۰ تومان و همچنین ارائه اطلاعات بانکی خود در صف دریافت یارانه نقدی قرار می‌گیرند.

طبق اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، این دو سایت از روش فیشینگ برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند و به عبارتی در حالی که ظاهرشان کاملاً شبیه ظاهر سایت هدفمندی یارانه‌ها است، در اصل سایت‌هایی برای کلاهبرداری هستند که از این طریق مردم را ترغیب می‌کنند تا شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضای کارت و cvv۲ کارت خود را در اختیار این سایت‌ها قرار دهند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعات این دو سایت را در اختیار مراجع قضائی قرار داده که به دلیل اتمام ساعت کاری امروز، متوقف کردن آن‌ها به فردا موکول شده است، اما از طریق این اطلاعیه از همه مردم تقاضا داریم که در صورت مشاهده پیامک از طرف این سرشماره و یا دیدن تبلیغات این دو سایت در فضای مجازی از مراجعه به آن و در اختیار گذاشتن اطلاعات هویتی و بانکی خود خودداری کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها