کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال تداوم سیر نزولی قیمت آهن‌آلات


کد خبر : ۶۰۲۴۵دوشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶:۴۷۶۱۵۱ بازدید

اتفاقات سیاسی روزهای اخیر بر روند عادی بازار بسیار اثر گذار بوده است به طوری که بازار آهن پس از تاثیرپذیری از این جو روانی طی دو روز گذشته ...

آهن‌پرایس- اتفاقات سیاسی روزهای اخیر بر روند عادی بازار بسیار اثر گذار بوده است به طوری که بازار آهن پس از تاثیرپذیری از این جو روانی طی دو روز گذشته روند کاهشی و به نوعی ریزش قیمتی را در پیش گرفته است.

هرچند این کاهش های اندک در مقابل سیر صعودی طی شده  بسیار ناچیز است اما می تواند برای متقاضیان خرید آهن را که مدت ها نظاره گره افزایش های نجومی قیمت ها بوده اند، روزنه ی امیدی برای تداوم روند کاهشی بهای آهن آلات  باشد.  نکته مهم و قابل تامل در این روزها بررسی تمامی ابعاد تاثیرگذار بر بازار آهن می باشد تا شاید  اعلام تصمیمات ترامپ را درخصوص تحریم های موثر بر احوال بازار را بدانیم. چرا که اثرگذاری این تحریم‌ها در کوتاه مدت «غیر‌مستقیم و روانی» و در بلند‌مدت «واقعی» می باشد. همچنین با اعلام ضرب‌الاجل سه ماهه رئیس‌جمهور آمریکا درباره اجرایی شدن این تصمیم جو روانی آن آغاز و به بازارهای وابسته به صنایع فولادی منتقل شده است.

جو روانی که سبب شد تا سیر صعودی نرخ میلگرد آجدار  تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری  تداوم یافته بود، در هم بشکند و وارد مدار کاهشی بشود. تجربه‌ سال‌های متوالی در بازار ثابت کرده است زمانی که بازار، روند کاهشی در پیش می‌گیرد، مصرف‌کننده واقعی هم که می‌خواهد اقدام به خرید کند، وارد بازار نمی‌شود و در واقع در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها می‌ماند و به همین دلیل پیش‌بینی کاهش قیمت در بازار آهن در این برهه به قوت خود باقی می‌ماند.

در برهه کنونی با توجه به قرارگرفتن در ماه رمضان از یکسو و مواجهه با تعطیلاتِ  پیش‌رویِ خرداد ماه از سوی دیگر به شرط عدم ارائه ی عرضه‌های نامتناسب در بورس کالا (قیمت‌های پایین‌تر از قیمت بازار آزاد) ، بازارمی‌تواند به یک آرامش نسبی دست پیدا کند ولی در مقابل نیز اگر عرضه‌های نامتناسب (از لحاظ قیمتی) در بورس کالا وارد شود و مجددا رقابت‌هایی حول آن شکل بگیرد، باعث بی نظمی در بازار خواهد شد و آن را به سمت التهابات قیمتی در نبود تقاضای واقعی و مصرف‌کننده واقعی سوق خواهد داد. در غیر این صورت در بازه زمانی بلندمدت به دلیل اینکه مصرفی در بازار  موجود ندارد روند آرام و بدون رشد را در پی خواهد گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها