کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رونمایی از دو محصول تازه‌وارد شرکت ایران خودرو + تصاویر


کد خبر : ۶۰۲۴۴دوشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱:۴۵۳۳۳۹۳ بازدید

بعد از انتشار تصاویر این 2 خودروی دانگ فنگ AX3 و AX4 در محوطه ایران خودرو گمانه زنی هایی مبنی بر همکاری بیشتر این خودروساز ...
رونمایی از دو محصول تازه‌وارد شرکت ایران خودرو + تصاویررونمایی از دو محصول تازه‌وارد شرکت ایران خودرو + تصاویر

2 خودروی جدید دانگ فنگ چین در محوطه ایران خودرو دیده شد.

به گزارش ایران جیب از عصرایران، بعد از انتشار تصاویر این 2 خودروی دانگ فنگ AX3 و AX4 در محوطه ایران خودرو گمانه زنی هایی مبنی بر همکاری بیشتر این خودروساز چینی با ایران خودرو و مونتاژ این دو محصول جدید در ایران قوت گرفت.

دانگ فنگ AX3

دانگ فنگ AX4

دانگ فنگ AX4

دانگ فنگ AX3” خودرویی است که در رده محصولات استیشن واگن (SW) قرار می گیرد و با توجه به وجود برخی نمادهای ظاهری شباهتی به کراس اوورها دارد. این خودرو در بازارهای مختلف به پیشرانه های گوناگونی مجهز است.

به گزارش اسب بخار، پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۱۷ اسب بخار با گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر قابلیت انتقال توان را از جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو دارد.

همچنین پیشرانه ۹۹۹ سی سی ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپ توربو نیز برای دانگ فنگ AX3 قابل سفارش است که می تواند ۱۲۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر تولید نماید.

توان این پیشرانه کم حجم به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو می رسد. در نسخه های فول آپشن AX3 امکاناتی نظیر ۴ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، مانیتور، سیستم تهویه دستی، سنسور و دوربین عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، چراغ روشنایی روز، سانروف، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کامپیوتر سفر، نمایشگر ۷ اینچی، آینه تاشو برقی و… وجود دارد.

دانگ فنگ AX4

دانگ فنگ AX4

بر اساس اطلاعات رسمی منابع مختلف، دانگ فنگ AX3 فول آپشن ۱٫۶ لیتری قیمت ۱۱ هزار و ۵۳۰ دلار و نسخه ۹۹۹ سی سی توربو فول آپشن، ۱۲ هزار و ۱۲۰ دلار قیمت دارد. به عبارت ساده اگر ایران خودرو دانگ فنگ AX3 را با پیشرانه ۱٫۶ لیتری و سطح داخلی سازی مشابه به “دانگ فنگ اچ سی کراس” (H30 کراس) در کشور تولید کند و از ارز نیمایی نیز استفاده نماید، قطعا بهایی فراتر از ۱۴۰ میلیون تومان را برای آن در نظر خواهد گرفت.

دانگ فنگ AX4 نیز خودرویی دیگر از محصولات این خودروساز چینی است که در حال حاضر در انبار ایران خودرو دیده می شود. این خودروی چینی دیگر شبه کراس اوور و یا هاچبک کراس نیست و به عنوان یک کراس اوور شهری و کوچک به بازارهای هدف دانگ فنگ معرفی شده است. AX4 خودرویی است در صورت عرضه در بازار ایران می تواند با چانگان CS35، بایک X25، جک S3، ام وی ام X22 و… رقابت کند.

دانگ فنگ AX4 در بازارهای مختلف با دو پیشرانه عرضه می شود. پیشرانه ۱٫۶ لیتری می تواند برای این کراس اوور چینی توان ۱۲۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر فراهم کند و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه و ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نماید.


دانگ فنگ AX3

دانگ فنگ AX3


نمونه ۱٫۴ لیتری توربو AX4 نیز ۱۴۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر به چرخ های جلو می رساند و وظیفه این انتقال نیرو بر عهده جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه است.

در نسخه های فول آپشن دانگ فنگ AX4 امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه استارت استاپ، استارت دکمه ای، کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، سیستم تهویه دستی الکتریکی، آینه تاشو برقی، کامپیوتر سفر، سانروف و… دارا است.

بر اساس منابع مختلف دانگ فنگ AX4 فول آپشن ۱٫۶ لیتری قیمتی حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ دلار را دارد و نمونه ۱٫۴ لیتری توربو آن با بهای ۱۵ هزار و ۱۰۰ دلار عرضه می شود. در صورتی که ایران خودرو بخواهد این کراس اوور چینی دانگ فنگ را در ایران مونتاژ نماید و ارز نیمایی به آن تعقل بگیرد، با توجه به شرایط اقتصادی فعلی قطعا بهایی فراتر از ۱۵۰ میلیون تومان را برای نمونه ۱٫۶ لیتری اتوماتیک و فول آپشن آن انتخاب خواهد کرد.

در کنار گمانه زنی های برای عرضه دانگ فنگ AX3 و AX4 در ایران، برخی معتقد هستند که ایران خودرو این خودروها را برای انجام فرایندهای مهندسی و تحقیقات خود به کارخانه تهران آورده است.

زیرا دانگ فنگ و ایران خودرو هر دو شریک مشترکی به نام پژو دارند و با توجه به اینکه پلتفرم های ملی و جدید ایران خودرو بر اساس ساختار پلتفرم PF1 گروه PSA طراحی شده است، نمونه برداری از روی دانگ فنگ AX4 و AX3 می تواند بخشی از فرایند مهندسی محصولات ملی و جدید ایران خودرو باشد.

اما برخی این احتمال را بسیار کم رنگ می دانند. زیرا نمونه خودروهای وارد شده، در انبار محصولات و یا بهتر بگوییم بخش مربوط به معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو دیده شده اند و ارتباطی به بخش مرکز تحقیقات این شرکت ندارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها