کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعیین سقف قیمت‌گذاری خودرو در سایت‌های آگهی


کد خبر : ۶۰۲۰۳یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷:۱۰۱۹۶۵۰ بازدید

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در خصوص پنهان‌سازی قیمت خودرو از سایت‌های آگهی گفت: قرار است برای قیمت‌گذاری در سایت‌های آگهی ...
تعیین سقف قیمت‌گذاری خودرو در سایت‌های آگهیتعیین سقف قیمت‌گذاری خودرو در سایت‌های آگهی

سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در خصوص پنهان‌سازی قیمت خودرو از سایت‌های آگهی گفت: قرار است برای قیمت‌گذاری در سایت‌های آگهی سقفی تعیین شود و در صورت اعلام رقم بالاتر در آگهی نشان داده نشود.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از گسترش‌نیوز، مدتی است که بازار خودرو چه در مورد تولیدات داخل و چه خودروهای وارداتی به‌خصوص در بحث قیمت‌گذاری دچار آشفتگی شده است. اخیراً برای جلوگیری از التهابات سیاستی در نظر گرفته شد که قیمت خودروها از سایت‌های آگهی برداشته شود. در حال حاضر خریداران و فروشندگان اطلاع صحیحی از قیمت خودرو در بازار ندارند بنابراین به‌نوعی روند اطلاع‌رسانی مختل شده است. در خصوص زمان بازگشت قیمت به سایت‌های آگهی و میزان تأثیرگذاری روند در پیش‌گرفته شده گفت‌و‌گویی با رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی صورت گرفته که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بازگشت قیمت‌ به سایت‌ها در انتظار اتحادیه خودرو

الفت ‌نسب در رابطه بازمان بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های آگهی خودرو گفت: در خصوص بازگشت قیمت‌های خودرو به سایت‌های آگهی منتظر اتحادیه خودرو هستیم تا قیمت‌ها را اعلام کنند که متأسفانه تاکنون همکاری صورت نگرفته است. به‌صورت کلی آنالیز خاصی از قیمت خودروها انجام‌نشده و ذکرشده که قیمت‌ها همان رقم‌های موجود در بازار خواهد بود. گفته‌شده که قیمت‌ها برای انواع خودروها اعلام می‌شود و ما نیز درنهایت ارقام را به پلتفرم‌ها ارجاع می‌دهیم. درنهایت با اعلام سقف قیمت‌ها، مشتریان و فروشندگان می‌توانند حداکثر با 3 درصد تلورانس قیمت خودروی خود را مشخص کنند. درصورتی‌که قیمت اعلام‌شده توسط فروشنده بالاتر از سقف تعیین‌شده باشد در آگهی نمایش داده نمی‌شود. اما آنالیز این‌که قیمت‌ها از کجا آمده است را نداریم.

تأثیر خاصی نداشت!

وی در مورد تأثیر روند فعلی بر بازار خودرو اظهار کرد: بررسی‌ها ما نشان می‌دهد که حذف قیمت‌ها از سایت‌های آگهی مؤثر نبوده است اما اتحادیه خودرو اعلام می‌کند که این روند تأثیر داشته است. ما نیز اعلام آمادگی برای همکاری کرده‌ایم اما در حال حاضر باید مرجع قیمت وجود داشته باشد که اعلام قیمت کند و در آینده ببینیم که این شیوه جدید چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

احراز هویت آگهی‌دهندگان

سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی ادامه داد: به عقیده بنده این موارد حواشی است و اصل مشکل دیده نمی‌شود و صرفاً این روش کفایت نمی‌کند. بحث‌های دیگری نظیر احراز هویت فرد آگهی‌دهنده و اصالت خودرو باید در نظر گرفته شود. اگر فرد آگهی‌دهنده بنگاهی است باید در پنل مشخصی آگهی خود را درج کند و درصورتی‌که خودرو شخصی است نیاز به اعلام کد ملی و مشخصات خودرو وجود دارد. با این روش زمانی که خودرویی وجود نداشته باشد امکان آگهی کردن نیز نخواهد بود و به نحوی دلالان از سیستم خارج خواهند شد. قرار بود از روز گذشته اتحادیه خودرو روند اعلام قیمت‌ها را شروع کند اما متأسفانه پاسخگو نیستند و ما هم به دادستانی منتقل کردیم و منتظر تصمیمات هستیم.

بی‌اطلاعی مردم از قیمت‌ها

وی در پایان به قوانین قیمت‌گذاری در فضای مجازی و مشکلات طرح فعلی چنین اشاره کرد: در فضای مجازی قانون خاصی برای قیمت‌گذاری بر روی خودرو وجود ندارد و با هر قیمتی که تمایل داشته باشید می‌توانید خودرو را آگهی کنید. در هیچ جایی ذکر نشده است که امکان قیمت‌گذاری بر روی ملک یا خودرو توسط صاحب و با هر رقمی وجود ندارد. اظهار می‌شود که به دلیل باز بودن قیمت‌ها یک سری دلال اقدام به ایجاد تغییر درروند بازار خودرو کرده‌اند و بر همین اساس شیوه‌های ذکرشده در پیش‌گرفته شده است. اگر یک کد ملی و شماره‌حساب از آگهی‌دهندگان دریافت کنیم دیگر اتفاقات چنینی در بازار رخ نخواهد داد. همین موضوع آگهی‌ها نیز تا چند وقت پیش مشکلی نداشت و مردم نیز تلاش می‌کنند تا از قیمت‌ها اطلاع پیدا کنند. در حال حاضر مردم از قیمت‌ها اطلاعی ندارند و همکاران اتحادیه خودرو باید روند را مدیریت کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها