کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت آشفته قیمت‌ها در بازار آهن


کد خبر : ۵۹۹۱۴شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۵۴۵۳۸۳ بازدید

در پایان هفته گذشته بازار آهن شاهد روند تقریبا ثابتی از بهای اعلامی کارخانه ها بود که این شرایط تقریبا با شروع هفته جاری نیز تداوم یافته ...

آهن‌پرایس- در پایان هفته گذشته بازار آهن شاهد روند تقریبا ثابتی از بهای اعلامی کارخانه ها بود که این شرایط تقریبا با شروع هفته جاری نیز تداوم یافته است؛ به طوری که در اغلب مبادی حداکثر افزایش های اعلام شده مقداری در حدود ۲۰ تا ۳۰ تومان تا کنون بوده است و بسیاری از تولیدکنندگان نیز در روز جاری قیمت های اعلامی خویش را نسبت به روزهای پایانی هفته پیش ثابت اعلام داشته اند.

وجود چنین شرایطی در بازار را  می توان از دو بعد مورد بررسی قرار داد: یک بعد امیدوار کننده نسبت به توقف قیمت آهن آلات و تجربه ثبات هرچند اندک در بازار با عرضه احتمالی، محصولات فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و  شمش های دولتی که در بورس کالای این هفته می باشد. اما مورد دیگر که بیشتر با  این شرایط تطبیق دارد جستجوی بهانه جدید کارخانه داران در محدودیت عرضه کالا و افزایش قیمت مجدد می باشد. در این میان فعالان بازار و متقاضیان خرید، بازیچه ی دست سیاست گذارانی شده اند که از کسادی کسب و کار مردم هیچ نگرانی به خود راه نمی دهند و با مجموعه‌ای از خطاهای پرتکرار در عرصه سیاستگذاری اقتصادی شان در کنار فشارهای بین‌المللی ناشی از تحریم، باعث شده اند تا عرصه فضای کسب ‌وکار کشور بر بنگاه‌های بخش خصوصی به شدت تنگ شود و آنان از منظر تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش، حفظ اشتغال، تولید با ظرفیت کامل، فروش در بازار داخل و صادرات در تنگنای کم‌ سابقه‌ای قرار گیرند؛ به نحوی که کمتر امیدی به سودآوری و حفظ اشتغال و حتی حیات بنگاه خود داشته باشند.

«تصمیم نگرفتن» یا «دیر تصمیم گرفتن» عارضه بزرگی در دولت می باشد چرا که عدم وجود چنین مهارتی سبب شده تا  بعد از برجام اصلاحات ساختاری مهمی مانند بهبود استانداردهای بانکی و اصلاح ترازنامه‌ها، تصویب FATF و همکاری با بانک‌های مهم خارجی در دستور کار قرار نگیرد. در صورتی که اقدامات به موقع می‌توانست بنگاه‌های  اقتصادی را قوی تر  و ایمن تر  سازد. بی‌توجهی به اصلاح سیاست ارزی و دست نکشیدن از سیاست پولی انبساطی باعث شد تا با کوچک‌ترین جرقه‌ای که با مساله خروج آمریکا از برجام زده شد، روند مخرب پرنوسان قیمت ارز آغاز گردد؛ مسأله ای که بهترین بهانه برای سود جویان در بازار آهن در جهت تداوم روند صعودی قیمت ها هرچند اندک می باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها