کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حواشی افزایش قیمت در بازار آهن‌آلات


کد خبر : ۵۹۸۴۵چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲:۱۵۸۰۳۸ بازدید

وضعیت فعلی بازار و نوسانات قیمتی موجب سردرگمی متقاضیان مصرفی شده چراکه آنها دلیلی منطقی مبنی بر این افزایش قیمت ...

آهن‌پرایس- وضعیت فعلی بازار و نوسانات قیمتی موجب سردرگمی متقاضیان مصرفی شده چراکه آنها دلیلی منطقی مبنی بر این افزایش قیمت آهن‌آلات در ذهن خود نمی یابند. با نگاهی به معاملات بورس کالا می توان به این نتیجه رسید که حتی با وجود انجام خرید و فروش در برخی مبادی همچون شمش، باز هم نتیجه ی ایده آلی به دست نیامده است.

متقاضیان مصرفی در بسیاری از موارد خرده گیری های خود را نسبت به افزایش قیمت ها به رخ تأمین کنندگان می کشند و حتی در برخی از موارد انگشت اتهام را به سوی رسانه های اطلاع رسانی می گیرند؛ اما با کمی تأمل منطقی در مورد این موضوع و کنار گذاشتن احساسات عامه می توان به نتایج متفاوتی رسید که موجب می شود متقاضیان بهتر به نتیجه و تصمیم گیری برسند.

بسیاری از مخاطبان بر این باورند که تأمین کنندگان محصولات دپو شده در انبار را با قیمت پایین خریداری کردند و در زمان فعلی با قیمت چند برابر به فروش می رسانند و سود کلانی به جیب می زنند؛ اما اشخاصی که حرفه ای هستند و جزء فعالان این حوزه به شمار می روند، با پیگیری اخبار روز آهن و درک بالای مطالب از این گمانه زنی ها به دور هستند چراکه آنها می دانند افزایش قیمت ها هیچ سودی برای تأمین کنندگان ندارد و از این شرایط بازار خوشحال نمی شود.

مهم ترین عاملی که در بازار موجب افزایش معاملات و سوددهی تأمین کنندگان می گردد، ثبات قیمتی و بازاری به دور از نوسان و التهاب است چراکه همواره قیمت ها مانند شمشیری دو لبه بازار را تحت تأثیر قرار می دهد. همانطور که شاهد هستیم افزایش قیمت ها موجب عقب نشینی تقاضای مصرفی می گردد و همین امر خسارات زیادی به تأمین کنندگانی که محصولات را انبار کرده اند تحمیل می کند. تا زمانی که تقاضا به دور از بازار آهن باشند، هیچ معامله ای صورت نمی گیرد که بتوانیم با قاطعیت و قضاوت نا به جا انگشت اتهام به سوی تأمین کنندگان بگیریم.

یکی از کارکردهای مهم بورس کالا این است که این حوزه تابع عرضه و تقاضا می باشد و تا زمانی که تقاضا و عرضه به یک میزان نباشد، شاهد افزایش و کاهش قیمت ها خواهیم بود. در نتیجه از این وضعیت نا به سامان نه بخش عرضه و نه بخش تقاضا سودی نخواهند برد چراکه اگر قیمت ها افزایشی باشد کفه ترازو به سمت عرضه سنگینی خواهد کرد و میزان معاملات به حداقل خواهد رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها