کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت آشفته در بازار آهن‌آلات


کد خبر : ۵۹۷۹۸سه شنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰:۴۸۵۹۱۹ بازدید

روز گذشته بازار آهن همراه با سایر بازار های فعال، تنش های بسیاری را تجربه کرد. نوسانات عجیب و بدون هیچ پشتوانه عقلی و علمی ...

آهن‌پرایس- روز گذشته بازار آهن همراه با سایر بازار های فعال، تنش های بسیاری را تجربه کرد. نوسانات عجیب و بدون هیچ پشتوانه عقلی و علمی که نظم بازار را مدت ها برهم زده است، سبب شد تا قیمت قوطی پروفیل در برخی مبادی از مرز ۷ هزار تومان عبور کند و بسیاری از کارخانه های تولید کننده قوطی و انواع ورق نیز فروش خود را بسته و از اعلام قیمت موجودی های خود به خریداران امتناع ورزند. این واکنش فقط گوشه ای از رفتار تولید کنندگان در روز گذشته بوده است چرا که استعلام قیمت های صورت گرفته روز گذشته توسط مشتریان لحظه ای بوده و همین امر سبب تعجیل در تصمیم گیری برای خرید  و افت کیفیت آن ها می گشت.

با توجه به تحولات اقتصادی مملکت و ادامه تحریم و کمبود ارزهای خارجی، اگر صادرات نفت نیز کاهش یابد و در بدترین حالت متوقف شود دولت با اتخاذ تصمیماتی منوط بر لغو ممنوعیت صادرات برای کاهش التهابات احتمالی در بازار و تامین ارز داخل می تواند موجبات افزایش مجدد قیمتها را در تمامی حوزه ها مهیا کند.در این شرایط بیشتر معاملات بورس کالا نیز به نظر احساسی و با توجه به تحولات سیاسی صورت می گیرد و از روند عادی بازار بسیار فاصله دارد. بدین ترتیب حضور ناظر بورس و نظر وی که معاملات را قبول کند یا خیر، تاثیری در اتفاقات جاری نداشته و بازار تکلیف خود را دانسته و مطابق با آن پیش می رود. از این رو احتمال  افزایش تقریبی ۵۰۰ تومنی قیمت انواع ورق های آهن چون ( ورق سیاه ، ورق روغنی ، گالوانیزه ، رنگی و قلع اندود) طی روز جاری و روزهای اینده دور از انتظار نمی باشد.

گزارش های میدانی از معاملات شکل گرفته در روز گذشته حاکی از این بوده است که  بازار میلگرد آجدار، علیرغم اصرار برخی عرضه کنندگان در بالا کشاندن قیمتها؛ آرام و کم رمق بوده است که می توان این شیب ملایم افزایش قیمت را در این محصول، از عرضه های مکفی شمش و میلگرد با ساز و کار مشخص در بورس کالا و محاسن آن دانست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها