کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امضای توافقنامه‌‌های 64 میلیارد دلاری در پایان نشست راه جدید ابریشم


کد خبر : ۵۹۷۳۹دوشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲:۲۸۲۶۵۲ بازدید

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، در سخنرانی پایانی نشست پروژه راه جدید ابریشم در پکن گفت که توافق‌هایی به ارزش 64 میلیارد دلار تا به ...
امضای توافقنامه‌‌های 64 میلیارد دلاری در پایان نشست راه جدید ابریشمامضای توافقنامه‌‌های 64 میلیارد دلاری در پایان نشست راه جدید ابریشم

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، در سخنرانی پایانی نشست پروژه "راه جدید ابریشم" در پکن گفت که توافق‌هایی به ارزش 64 میلیارد دلار تا به حال به امضا رسیده است. او کشورهای جهان را به همکاری بیشتر با این پروژه فراخواند. 

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، روز شنبه ۷ اردیبهشت در پایان اجلاس سه روزه پروژه "راه جدید ابریشم" از  قرارداد ۶۴ میلیارد دلاری (حدود ۵۷ میلیارد یورویی) برای اجرای طرح‌های زیربنایی این پروژه بحث‌برانگیز سخن گفت.

رئیس جمهوری چین در سخنرانی پایانی اجلاس در پکن از همه کشورهای جهان خواست با این پروژه عظیم همکاری‌های بیشتری به عمل آورند. 


شفافیت، همکاری، استانداردهای زیست‌محیطی

در پروژه "راه جدید ابریشم" قرار است همانند مسیر باستانی تجارت جاده ابریشم، راه‌های ارتباطی جدید چین را به کشورهای آسیای مرکزی و اروپا متصل کنند و از این راه باعث تقویت و تسهیل تجارت بین‌المللی شوند.

جمهوری خلق چین در حال برنامه‌ریزی برای مسیرها و شبکه‌های جدید راه آهن، زیرساخت‌ها و جاده‌های ارتباطی وسیع و همچنین شبکه ارتباطات دیجیتالی است تا بتواند باعث تقویت تجارت میان کشورهای آسیایی و همچنین در کشورهای اروپایی وآفریقایی و آمریکای لاتین شود.

این ابرپروژه از سال ۲۰۱۳ (از شش سال پیش) شروع شده است. حجم دقیق سرمایه‌گذاری برای این پروژه هنوز اعلام نشده است. به گفته کارشناسان اجرای چنین طرح‌هایی به بودجه‌ای چندین میلیارد دلاری نیازمند است. این دومین نشست بزرگ پروژه "راه جدید ابریشم" محسوب می‌شد. اولین اجلاس این پروژه سال ۲۰۱۷ برگزار شد.

شی جین پینگ در شروع این اجلاس که نمایندگانی از ۱۵۰ کشور جهان در آن شرکت داشتند، از باز کردن درهای بازار اقتصادی جدید سخن گفت. رئیس جمهوری چین به کشورهای گوناگون جهان قول داد که شرکت‌های خارجی نیز بتوانند از امکانات برابر با شرکت‌های داخلی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه بهره‌برداری کنند.

رهبر سیاسی چین در پاسخ به انتقادهای بین‌المللی همچنین قول داد در زمینه "شفافیت، همکاری و حفظ استانداردهای زیست‌محیطی" بیش از پیش تلاش‌‌هایی از سوی کشورش صورت گیرد.


اعلام آمادگی ایتالیا به عنوان تنها کشور جی ۷

کشورهای اروپایی ضمن ستایش از چشم‌اندازهای این پروژه خواستار باز شدن هر چه بیشتر درهای بازار اقتصادی و بالا بردن ظرفیت تجاری موجود شدند.

تا کنون تنها ایتالیا به عنوان یکی از هفت کشور برتر صنعتی جهان به طور رسمی آمادگی خود را برای شرکت در پروژه "راه جدید ابریشم" چین اعلام کرده است.

کشورهای دیگر اروپایی مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا و بریتانیا می‌خواهند به منظور به دست آوردن نتایج بهتر به عنوان یک گروه با چین وارد مذاکره شوند.

اقتصاد آلمان هنوز به فرصت‌های تجاری ناشی از پروژه در گسترش جاده‌ها، بنادر و شبکه‌های راه‌ آهن به دیده تردید نگاه می‌کند. بسیاری از شرکت‌های آلمانی از دسترسی دشوار به قراردادها شکایت کرده‌اند. کارشناسان اقتصادی از این نگرانند که چین بازارهای جدید فروش را در اختیار شرکت‌های دولتی کشور خودش قرار دهد.

از سوی آلمان پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد این کشور، در نشست پکن شرکت داشت. این سیاستمدار آلمانی امیدوار است پس از وعده رئیس جمهوری چین این کشور شرایط بهتر و تسهیلات بیشتری را در باز کردن درهای اقتصاد چین برای شرکت‌های آلمانی فراهم آورد.

آلتمایر پیش از بازگشت به آلمان در پکن گفت که می‌توان به اجرای این قول از سوی چین امیدوار بود. او قرار است که در راس هیئت اقتصادی در ماه ژوئن (تا دو ماه دیگر) به چین سفر کند.
 

عدم همکاری آمریکا

وزیر اقتصاد آلمان با لیو هی، معاون نخست وزیر چین و مسئول مذاکرات تجاری این کشور با آمریکا نیز گفت‌وگو کرد. محور این مذاکرات حل اختلافات گمرکی میان دو اقتصاد بزرگ جهان، ایالات متحده آمریکا و چین بود.

وزیر اقتصاد آلمان امیدوار است که حل سریع اختلافات میان این دو کشور فشار اقتصادی بر بازار آلمان و اروپا را کاهش دهد؛ بازاری که به شدت به شرکت‌های آمریکایی و چینی وابسته است. علاوه بر این مناقشات اقتصادی میان آمریکا و چین باعث کاهش رشد اقتصاد جهانی می‌شود.

نماینده‌ای از سوی ایالات متحده آمریکا و هند در نشست پروژه "راه جدید ابریشم" در پکن حضور نداشت. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها