کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خریدار داخلی قیمت غیرمنطقی آهن‌آلات را نمی‌پذیرد


کد خبر : ۵۹۵۶۹سه شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸:۴۲۲۴۱۶ بازدید

طی روز کاری گذشته همزمان با انتشار خبری مبنی بر احتمال عدم تمدید معافیت نفتی، شاهد نوسانات جزئی و مقطعی در بازارها از جمله ...

آهن‌پرایس- طی روز کاری گذشته همزمان با انتشار خبری مبنی بر احتمال عدم تمدید معافیت نفتی، شاهد نوسانات جزئی و مقطعی در بازارها از جمله بازار ارزو سکه و به تبع آن افزایش قیمت در بازار آهن بودیم. بنابر گزارش کارشناسان این حوزه، قیمت ارز نباید بر قیمت آهن آلات تأثیر بگذارد ولی عکس این امر در بازار آهن بخصوص بازار آهن تهران در حال رخداد است بطوری که با کوچکترین تغییری در بازار ارز و سکه، بازار آهن و فولاد نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

در عین حال می توان به این نکته اشاره کرد که بازار ارز در حالی می تواند تعیین کننده نرخ محصولات فولادی باشد که بازار داخلی افزایش قیمت را بپذیرد چراکه یکی از عوامل کنترل کننده قیمت ها در بازار داخلی، تقاضای مصرفی داخلی می باشد بنابراین خریدار واقعی افزایش قیمت غیر منطقی را نمی پذیرد.

طبق پیش بینی ها انتظار می رفت که با آغاز فصل جدید، بازار آهن از رکود خارج شده و به ثبات نسبی برسد؛ در حالی که عملا با وضعیت بازار آهن طی هفته های اخیر، شاهد کاهش میزان معاملات هستیم. جهش چندگانه قیمت ها که از عوامل مختلف اثرپذیر است، موجب شده تا تقاضای مصرفی عقب نشینی را به خرید زود هنگام ترجیح دهند و با رصد روزانه قیمت ها در انتظار فرصتی مناسب برای خرید باشد.

با نگاهی به بازار آهن طی روز گذشته می توان اثرگذاری انتشار اخبار نفتی و افزایش نرخ ارز را بر قیمت آهن جستجو کرد چراکه طی ساعات آغازین روز بازار با ثبات و کاهش نسبی همراه بود اما در ساعات پایانی شاهد افزایش یکباره قیمت ها بودیم بطوری که کارخانه پروفیل جهان که در آغاز روز گذشته قیمت قوطی پروفیل های خود را کیلویی ۶۳۵۰ اعلام نموده بود، در ساعات پایانی نرخ محصولات خود را به کیلویی ۶۶۰۰ تومان رساند. این امر نشان از اثرگذاری چشمگیر بازارهای موازی بر یکدیگر دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها