کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کره جنوبی برای تمدید معافیت خرید نفت ایران به واشنگتن می‌رود


کد خبر : ۵۹۵۶۶سه شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴:۳۳۳۳۷۵ بازدید

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که هفته جاری یک هیات سیاسی این کشور برای رایزنی درباره تصمیم جدید آمریکا در زمینه عدم تمدید ...

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که هفته جاری یک هیات سیاسی این کشور برای رایزنی درباره تصمیم جدید آمریکا در زمینه عدم تمدید معافیتهای واردات نفت از ایران عازم واشنگتن خواهد شد.

 یک هیات از مقامات کره جنوبی هفته جاری برای رایزنی درباره تصمیم جدید آمریکا در زمینه عدم تمدید معافیتهای نفتی ایران عازم واشنگتن خواهد شد. 

براساس این گزارش، این هیات به ریاست «یون کانگ هیون» معاون وزیر خارجه خواهد بود و قرار است با مقامات وزارت خارجه آمریکا درباره جزئیات مربوط به پایان دادن به معافیتهای کره جنوبی برای خرید نفت از ایران گفت‌وگو کند. 

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی در این زمینه گفت: «هدف ما مشورت است و این کاری است که ما میخواهیم در این سفر انجام دهیم.»

یونهاپ در ادامه گزارش داد که این مقام کره ای از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. 
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته است معافیتها برای خرید نفت از ایران توسط کشورهای خارجی را دیگر تمدید نکند.

این معافیتها دوم ماه مه 2019 به پایان خواهد رسید. 

نوامبر سال گذشته، وزارت خارجه آمریکا معافیتهای 180 روزه‌ای را به 8 کشور خریدار نفت و میعانات ایران ارائه کرده بود تا در این فاصله به دنبال منابع جایگزین غیر از نفت ایران باشند. این مهلت در حال به پایان رسیدن است و دوم مه 2019 تمام خواهد شد. 

دولت کره جنوبی بلافاصله بعد از اعلام این تصمیم در بیانیه‌ای اعلام کرد که به تلاشهای خود برای تمدید معافیتها تا پایان مهلت آمریکا ادامه خواهد داد. 

کره جنوبی از خریداران بزرگ نفت و میعانات گازی ایران است و تحریمهای آمریکا تاثیر زیادی بر حوزه انرژی در این کشور خواهد داشت. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها