کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تداوم ثبات قیمت در بازار آهن


کد خبر : ۵۹۴۷۲شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳:۱۱۲۹۶۴ بازدید

روند بازار طی روز جاری در اکثر مبادی ثابت گزارش شده است و در قیمت‌های اعلامی برخی کارخانه ها نیز شاهد سیر نزولی قیمت‌ها بوده‌ایم.

آهن‌پرایس- روند بازار طی روز جاری در اکثر مبادی ثابت گزارش شده است و در قیمت‌های اعلامی برخی کارخانه ها نیز شاهد سیر نزولی قیمت‌ها بوده‌ایم. کارخانه هایی که بیشترین کاهش را اعمال داشتند همان هایی هستند که در هفته گذشته بیشترین مقدار افزایش را در قیمت های خود اعلام داشتند.

تا کنون میلگرد کارخانه ی شاهرود ۶۰ با تومان ، سیرجان با ۱۰۰ تومان ، راد همدان نیزبا ۶۰ تومان کاهش در هر کیلو شروع به فعالیت کردند. که گزارش ها حاکی از تقرب دسته جمعی قیمت میلگرد در مبادی به کانالهای پایین تر (حدود۴۷۰۰) نیز می باشد.

با توجه به ثبات قیمت در سایر آهن آلات  تولیدی کارخانه ها کارشناسان معتقدند که احتمال رکود بیشتر نیز با ورود به ماه مبارک رضان نیز وجود داشته و تکرار رشد و رونق بازار با اتمام این ماه، در سایه ای از ابهام قرار گرفته است. چرا که با کاهش صادرات و محدودیت های صادراتی داخلی و خارجی نشآت گرفته  از اعمال تحریم ها  بر علیه کشور نمی توان افزایش تقاضا و جهش قیمت را در خرداد ماه برای بازار آهن به آسانی برآورد کرد. چرا که سایه رکود بر سر سایر بازار های فعال در کشور همچون بازار فولاد و مسکن نیز گسترده شده است و معاملات شکل گرفته در این بازار را نیز متاثر می کند.برای مثال در بازار فولاد ابلاغ بخشنامه جدید جدید صادراتی که  به غیر از تولید کنندگان امکان صادرات را از سایر فعالان بازار سلب کرده است ،باعث نارضایتی بخش بزرگی از جامعه فولادی شده است. در بخش مسکن نیز ابلاغ بخش نامه جدید مالیات املاک ،احتمالا سطح معاملات مسکن را کاهش خواهد داد ودر بلند مدت اثر منفی در بازار مصالح ساختمانی وبازار مقاطع فولادی  خواهد گذاشت. البته نباید به ثبات فعلی در بازار دل گرم بود چرا که بازارآهن نوسانات زیادی را در خود تجربه کرده است و ممکن است این جو حاکم آرامش قبل از طوفان باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها