کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت آهن‌آلات متاثر از کاهش صادرات


کد خبر : ۵۹۲۹۶دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸:۳۷۶۶۸۸ بازدید

با توجه به تحریم های داخلی و سخت گیری های صادراتی دولت در سال گذشته، در صورت تداوم این روند در سال جاری احتمال سخت‌تر شدن شرایط ...

آهن‌پرایس- با توجه به تحریم های داخلی و سخت گیری های صادراتی دولت در سال گذشته، در صورت تداوم این روند در سال جاری احتمال سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی کشور  دور از انتظار نیست.

از این رو فعالان بازار آهن و فولاد به دفعات طی درخواست های خود به دولت، تاکید ویژه ای بر هموارسازی مسیر صادرات  داشته اند تا بتوانند در سال جدید با وجود افزایش قیمت های جهانی، انگیزه های پیشروی معادن در بازارهای جهانی را بیشتر کنند. بدین ترتیب عدم وجود مدیریت صحیح مسئولین در حوزه ی صادرات می تواند این بخش ارزآور را به سوی رکود مطلق منحرف کند.

با توجه به تکمیل کل زنجیره فولاد و عدم وجود کمبود در تامین مواد اولیه داخلی محدودیت در صادرات سنگ آهن صدمات جبران ناپذیری به فعالان بازار آهن، معدنکاران و اقتصاد کشور وارد کرده است و این نگرانی با وجود مصوبه ی اخیر وزارت صمت درخصوص عوارض بر صادرات سنگ‌آهن که میزان آن را برای سال جدید ۸ درصد اعلام شده است، وجود دارد چراکه دولت با ورود خود به این عرصه، صادرات را با محدودیت‌های بیشتری مواجه کرده و سبب ضرر و زیان‌های بیشتری در این صنعت  شده است. هر چند که تکمیل زنجیره فولاد به رونق این بازار کمک می کند اما ممانعت از صادرات و ایجاد دست انداز در مسیر آن راهکار مناسبی برای تکمیل زنجیره فولاد داخلی نمی باشد.

دبیر انجمن فولاد ایران با اشاره به این مطلب که دولت در سال جاری به دنبال تسهیل روابط و مسیر تجاری در جهت بهبود روند صادرات کشور می باشد اذعان داشت: ساز و کار اجرایی و عملیاتی این تصمیم همچنان در دست تدوین بوده و امید است با حذف واسطه‌ها شأن برند ایرانی حفظ شود و قدرت ارائه قیمت‌های متعادل تری در بازار‌های جهانی برای محصولات خود کسب کنیم تا بدین طریق سود بیشتری نصیب تولید‌کننده داخلی شود و بر سرعت ارزآوری از طریق مبادی قانونی به‌صورت شفاف در کشور بیافزاییم.

با توجه به نوسانات موجود در بازار آهن و  عدم  امکان ثبت اخبار لحظه ای در سایت، بر آن شدیم تا اخبار لحظه ای و اتفاقات بازار آهن را در کانال تلگرامی "آهن خبر" به اطلاع شما همراهان گرامی برسانیم. از این رو  می توانید با بهره گیری از اخبار کوتاه و لحظه ای ارائه شده در کانال تلگرامی آهن خبر، تصمیمات مناسب تری نسبت به انجام خرید خود اتخاذ نمایید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها