کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادعای تازه آمریکا برای فشار بیشتر به ایران


کد خبر : ۵۹۲۶۷یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳:۳۹۳۲۱۸ بازدید

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با هدف تهدیدآمیز جلوه دادن مسئله ورود پناهجویان از مکزیک به آمریکا، مدعی شد که اخیرا دو تبعه ایران در تلاش برای ورود به آمریکا از مرز مکزیک، بازداشت شده‌اند.

فارس نوشت: معاون رئیس‌جمهور آمریکا با هدف تهدیدآمیز جلوه دادن مسئله ورود پناهجویان از مکزیک به آمریکا، مدعی شد که اخیرا دو تبعه ایران در تلاش برای ورود به آمریکا از مرز مکزیک، بازداشت شده‌اند.

 «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه مدعی شد دو تبعه ایران هنگام تلاش برای ورود غیرقانونی به آمریکا از طریق مرز مکزیک، بازداشت شده‌اند.

وی که روز جمعه برای بازدید از مرز مکزیک به شهر «نوگالس» در جنوبی‌ترین نقطه ایالت «آریزونا» رفته بود، در توییتر نوشته است که در جلسه‌ای که در این شهر با مسئولان مرزبانی آمریکا داشته، مطلع شده که «آن‌ها دو تبعه ایرانی را که تلاش داشته‌اند از دید گشت مرزی پنهان بمانند، بازداشت کرده‌اند. روزانه هزاران مهاجر بازداشت می‌شوند. این یک بحران ملی است و کنگره باید از مردان و زنان شجاع ما که در مرز خدمت می‌کنند، حمایت کند.»

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ماه‌هاست که با طرح ادعای وجود بحران انسانی در مرزهای جنوبی این کشور، به دنبال تأمین بودجه جهت ساخت دیواری در مرز مکزیک است. ترامپ ادعا کرده که این مرز محل ورود قاچاقچی‌ها و خلافکاران است و باید از ادامه ورود مهاجرین غیرقانونی جلوگیری کرد.

واشنگتن همزمان در راستای سیاست ضدایرانی خود بارها ادعا کرده که ایران در آمریکای جنوبی فعال است و ممکن است بخواهد افرادی را از طریق مرز مکزیک به داخل  آمریکا بفرستد. به نظر می‌رسد پنس در توییت روز جمعه خود به صورت غیرمستقیم این دو سیاست را به هم پیوند زده و تلاش کرده ایرانی‌ها را عاملی تهدیدزا به تصویر بکشد.

«جیم هیمس» نماینده دموکرات ایالت «کنتیکت» در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به توییت پنس، در توییتر نوشته است: «یادآور دیگری از اینکه گوش رئیس‌جمهور به افراد بسیار ذی‌نفوذی است که واقعا می‌خواهند شاهد جنگ ما با ایران باشند.»

پنس در حال بازدید از مرز مکزیک

دیوارکشی در مرز مکزیک و ممانعت از ورود مسلمان‌ها به آمریکا از جمله وعده‌های انتخاباتی ترامپ بوده و او در روزهای نخست ورود به کاخ سفید فرمانی صادر کرد که بر اساس آن اتباع چند کشور دارای اکثریت مسلمان، از جمله ایران، از ورود به آمریکا منع شدند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در مصاحبه‌ای مدعی شد که ایران در آمریکای جنوبی فعال است و از «حزب‌الله، سازمان‌های تبهکار فراملی و تروریسم» حمایت می‌کند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها