کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت سدهای تهران پس از بارندگی های اخیر


کد خبر : ۵۹۲۳۰یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷:۴۷۹۲۸۵ بازدید

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، وضعیت ذخایر سدهای تهران را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر سدهای تهران در شرایط ...

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، وضعیت ذخایر سدهای تهران را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر سدهای تهران در شرایط مناسبی قرار گرفته‌اند؛ به‌گونه‌ای که بر اساس آخرین آمار، میزان ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی را داشته است.

محمد شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان ذخایر سدهای تهران، اظهار کرد: در سد امیرکبیر، شاهد حجم ۱۲۳ میلیون مترمکعب، سد لتیان، ۵۳ میلیون مترمکعب، سد لار ۳۴ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۳۶۱ میلیون مترمکعب و در سد ماملو شاهد ۱۹۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب هستیم.

وی با بیان این‌که نسبت به تولید برق از نیروگاه‌های تهران امیدواریم، ابراز کرد: در حال حاضر حجم کل مخازن سدهای تهران، ۷۶۱ میلیون مترمکعب است که این حجم در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که عددی معادل ۶۳۳ میلیون مترمکعب بوده، افزایش ۱۲۷ میلیون متر مکعبی را نشان می‌دهد.

هم‌چنین وحید عسکری‌نژاد - رئیس گروه بهره‌برداری از سدهای کشور - چندی پیش به ایسنا گفت: تعداد سدها مهم در حال بهره‌برداری، حدود ۱۷۸ سد است که ظرفیتی در حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب دارند. مقادیر ورودی به سدها از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه، معادل ۵۱.۱ میلیارد مترمکعب است و مقادیر ورودی نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه ۲۶۸ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، مقادیر خروجی از سدها از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه معادل ۳۲.۸ میلیارد مترمکعب ثبت شده و مقادیر خروجی نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه ۱۴۳ درصد افزایش داشته، تعداد سدهایی که بیش از ۹۰ درصد پرشدگی دارند، ۷۲ سد و تعداد سدهایی که کمتر از ۴۰ درصد پرشدگی دارند، ۳۳ سد است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها