کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقب نشینی بازار آهن در روزهای پایانی سال


کد خبر : ۵۸۴۹۵شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۵۱۳۹۱۲ بازدید

در سال 97 شاهد دو سیکل پر فراز و نشیب در بازار آهن و فولاد کشور بودیم. آخرین تحولات این بازار نشان از عقب نشینی قیمت آهن در روزهای پایانی ...

آهن‌پرایس- در سال 97 شاهد دو سیکل پر فراز و نشیب در بازار آهن و فولاد کشور بودیم. آخرین تحولات این بازار نشان از عقب نشینی قیمت آهن در روزهای پایانی سال دارد. قیمت آهن آلات از اواسط اسفند ماه در مسیر نزولی قرار گرفت و طی روزهای اخیر شاهد کاهش حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی قیمت میلگرد آجدار بودیم.

آمارهای کسب شده از اخبار قیمت آهن حاکی از آن است که در چهار ماهه ابتدایی سال قیمت آهن آلات با افزایش حدودا دو برابری همراه بود بطوری که صدای اعتراض مصرف کنندگان بلند شد. از این رو دستگاه های نظارتی و اجرایی اقدام به تنظیم بازار و الزام فولادسازان به اولویت قرار دادن تأمین بازار داخلی کردند اما این نوسانات فروکش نکرد و هر روز شاهد فراز و نشیب قیمتی در بازار آهن بودیم. بطوری که قیمت میلگرد آجدار در آذرماه به کیلویی ۳۰۰۰ تومان هم رسید و پس از آن با افزایش مرحله ای وارد کانال ۵۰۰۰ هزار تومان شد.

این افزایش قیمت ها با اعتراض مصرف کنندگان همراه شد چراکه پس از گذشت چند ماه از سال جاری قیمت قیمت ها تا حدی افزایش پیدا کرد که توان خرید مصرف کنندگان تقریبا به صفر رسید؛ از این رو قیمت ها بار دیگر وارد فاز کاهشی شد و طی هفته گذشته شاهد آن بودیم که قیمت پایه میلگرد آجدار به کیلویی ۴۷۰۰ تومان رسید. در نهایت پس از گذر از سیکل پر فراز و نشیب قیمت آهن و قرار گرفتن قیمت ها در مدار ثابت، به نظر می رسد که بازار به پایان فعالیت خود در سال جاری نزدیک شده باشد. با توجه به عقب نشینی بازار در روزهای پایانی سال و ثبات قیمت ها، انتظار می رود که هر گونه تغییرات در حوزه آهن و فولاد از سال جدید صورت گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها