کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت خودرو پس از تکدر خاطر دولتی‌ها گرانتر هم شد


کد خبر : ۵۸۰۶شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸:۱۳۱۱۰۷۹ بازدید

یکی از خودروسازان بزرگ کشور پس از تکدر خاطر حسن روحانی از افزایش قیمت خودروها نه تنها زیر بار کاهش قیمت نرفتند بلکه در طرح جدید فروش فوری , محصولات خود را تا مجددا تا 2 میلیون تومان افزایش قیمت دادند .

 افزايش رسمي قيمت محصولات خودروسازان شنبه گذشته در حالی اعلام شد، که به فاصله چهار روز بعد سخنگوي دولت از تکدر حسن روحانی بابت افزایش قیمت خودروها سخن به میان آورد. 

محمدباقر نوبخت در حاشیه نشست هیات دولت نارضايتي دولت از قيمت‌هاي تعيين شده از سوي شوراي رقابت را اعلام و تاكيد كرد «اگرچه شوراي رقابت خارج از دولت در رابطه با قيمت خودرو تصميم‌گيري مي‌كند، اما شورا اين پیام دولت را دریافت کرده بود که دولت با افزایش قیمت خودرو مخالف است.»  نوبخت در ادامه به موضوع «بررسي مجدد قيمت‌ها به‌منظور جلوگيري از افزايش بي‌جهت قيمت خودرو» اشاره كرد؛ اما با توجه به آگاهي قبلي شوراي رقابت از پيام دولت مبني‌بر «مخالفت با افزايش قيمت‌ها»، اين سوال مطرح مي‌شود كه بعد از تعيين و ابلاغ رسمي قيمت‌ها از سوي اين شورا، ابراز مخالفت دولت چه تاثيري بر قيمت‌هاي افزايش يافته خودرو خواهد داشت؟  در اين ميان از يكسو دولت به جايگاه قانوني شوراي رقابت براي تعيين قيمت خودرو به عنوان كالايي انحصاري احترام مي‌گذارد و از سويي با مصوبات آن موافق نيست. در چنين شرايطي مشخص نيست درخواست دولت براي بررسي مجدد قيمت خودرو، واقعا مورد توجه واقع شود يا خير.  مخالفت دولت با قيمت‌هاي اعلام شده براي خودرو، اتفاقي است كه در دولت دهم نیز روی داد.

در آن زمان در پي اعتراض‌ مردم به آزادسازي قيمت خودرو، دولت شوراي رقابت را مسوول تهیه فرمولی برای تعیین قیمت‌ها اعلام كرد این در حالی است که شورای مذکور نیز درصدی به قیمت خودروها افزود که با وساطت معاون اول رئيس‌جمهور قیمت‌های رشديافته مورد تجدید نظر قرار گرفت و کاهش یافت. حال با توجه به جايگاه قانوني شوراي رقابت براي تعيين قيمت خودرو، مشخص نيست اعتراض دولت به قيمت جديد خودرو مورد بررسي قرار خواهد گرفت يا اينكه نظرات دولت در قالب يك اعتراض باقي خواهد ماند؟ 

حال آنکه با وجود اعتراض دولت به قیمتهای جدید , مجددا شرکت ایران خودرو برخی از محصولات خود را افزایش قیمت داد یا با همان قبلی ولی برداشتن بسیاری از آپشن ها از آن محصول , امکانات آن را هم پایین آورد .

مثال شورای رقابت قیمت نهایی 206 تیپ 5 را با احتساب تمامی هزینه ها 34 میلیون و 114 هزار تومان و خودرو رانا را 32 میلیون تومان برچسب قیمت زد ولی در مقابل ایران خودرو قیمت 206 را 36 میلیون و 200 و خودرو رانا را 32 میلیون و 800 هزار تومان تعیین قیمت کرد .

ktrk81o19sfv4afayj.png 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها