کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

2 دلیل اصلی پایین ماندن دستمزد در ایران


کد خبر : ۵۷۴۵سه شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰:۱۷۲۶۱۷ بازدید

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران واسطه گری در اقتصاد و افزایش قیمت حامل‌های انرژی را از دلایل مهم پایین بودن دستمزدها در ...

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران واسطه گری در اقتصاد و افزایش قیمت حامل‌های انرژی را از دلایل مهم پایین بودن دستمزدها در ایران دانست و گفت: در قالب کمیته تخصصی مزد و بهره وری به دنبال استخراج وضعیت هزینه کرد بنگاه ها و در نتیجه افزایش سهم مزد و کاهش هزینه های سربار در تولید هستیم.

ابوالفضل فتح الهی با اعلام اینکه سهم مزد نیروی کار در ایران از قیمت تمام شده تولید 8 تا 12 درصد است گفت: این در حالی است که سهم دستمزد در بنگاه های کشورهای توسعه یافته و صنعتی 40 تا 50 درصد است.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: واسطه گری، دلالی و هزینه های مربوط به حامل های انرژی باعث شده تا قیمت تمام شده تولید در ایران بالا برود و در نتیجه کارفرمایان برای جبران هزینه ها، از دستمزد کارگران کم کنند.

فتح الهی ادامه داد: در حال حاضر، تولید کننده اجازه فروش کالای تولیدی خود با هر قیمتی را ندارد؛ بنابراین برای کاهش هزینه ها به بخش مزد فشار می آورد.

این مقام مسئول کارگری کشور تاکید کرد: قرار است از طریق کارگروه تخصصی مزد و بهره وری که یک جلسه آن نیز در هفته گذشته برگزار شده است، بررسی شود که چه موانعی بر سر راه تولید به هزینه های تمام شده فشار وارد می کند.

وی افزود: شناخت این عوامل و احضاء آنها می تواند در نهایت به این امر منجر شود که بنگاه ها نسبت به اصلاح وضعیت هزینه ها در بخش های مختلف کاری خود اقدام نمایند و در مجموع امکان بهتری برای پرداخت دستمزد به نیروی کار فراهم شود.

به گفته فتح الهی، باید بررسی شود که چرا بنگاه ها از سود دریافتی خود راضی نیستند و دلیل عدم توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی در کجاست؟

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: اگر بتوان ساختار جدیدی را برای تعیین و پرداخت دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار طراحی کرد، آنوقت می توان به بهبود دستمزدها امیدوار بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها