کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام x33 را انتخاب کنیم؟


کد خبر : ۵۶۷۹۲پنجشنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۱۴۱۶۹۲ بازدید

اگرچه تنها 9 سال از عمر ام‌وی‌ام x33 در بازار ایران می‌گذرد اما این خودرو در همین مدت چهار مدل روانه بازار کرده. این نشان می‌دهد ام وی ام راحت با نقص‌هایش کنار نمی‌آید و تا ...

x33

اگرچه تنها 9 سال از عمر ام‌وی‌ام x33  در بازار ایران می‌گذرد اما این خودرو در همین مدت چهار مدل روانه بازار کرده. این نشان می‌دهد ام وی ام راحت با نقص‌هایش کنار نمی‌آید و تا رضایت بیشتری از مشتری جلب نکند کنار نمی‌رود. امروز اگر قصد خرید ام‌وی‌ام x33  را داشته باشیم و سایت دیوار را باز کنیم مدل‌های متفاوتی از این خودروی چینی را خواهیم دید. تفاوت آنها را چگونه تشخیص دهیم؟ کدام سری خودروی بهتری از آب درآمده؟ این سوالی است که در گزارش زیر به آن جواب خواهیم داد.

موتورهای مشابه

اگر از موتور خودروها شروع کنیم باید بگوییم در حجم و اندازه فرقی بین نسخه اول و چهارم این موتور وجود ندارد. یعنی مدل جدید ام‌وی‌ام ایکس33 (s) همان قلب چهار سیلندری 16 سوپاپه را دارد که در اولین نسخه‌اش به کار گرفته شده بود. این شاید چهره ما را کمی غمگین کند اما ام‌وی‌ام برای جذب مشتری برنامه‌ای دیگری به جز موتور داشته است که به دنده و تزییناتش برمی‌گردد.

تعویض دنده

‌از سال 93 با خرید ام وی ام x33  دیگر می‌شد صاحب یک خودروی اتوماتیک شاسی‌بلند اما ارزان شد. سیستم دنده cvt  در این خودرو برای راننده‌ها تعویض دنده نرمی را به ارمغان آورد که در تولیدات بین سال‌های 89 تا 1393 دیده نمی‌شد.

سوخت خودرو

مدل قدیمی یک باک 57 لیتری داشت که در سری‌های دیگر دو لیتر از آن کم شد. سیستم اکو در سری s یک شیوه رانندگی اقتصادی یا بهینه است که به سوخت بهتر خودرو کمک می‌کند. در بیشتر خودروها نحوه فعالیت این سیستم طوری است که به کمک گیربکس از قدرت پیشرانه کم می‌کند.

افزایش شتاب

از زمانی که طراح ام‌وی‌ام تغییراتی در مدل ایکس 33 داد شتاب این خودرو هم افزایش چشم‌گیری را تجربه کرد. برای همین اگرچه در یک ایکس 33 قدیمی با فشار دادن پدال گاز تا انتها می‌توانستیم 100 کیلومتر را در 15 ثانیه طی کنیم اما این شتاب از سال 93 به 13 ثانیه رسید.

امکانات صوتی تصویری

اول از همه اینکه در نسخه‌های قدیمی خبری از نمایشگر تصویری نیست. در روی نسخه جدید ایکس 33 یک نمایشگر لمسی هشت اینچی وجود دارد که در اولین لحظه‌ای که در کابین می‌نشینیم به چشم می‌آید.

تزئینات

از مدل ایکس 33 اس سری اسپورت هم تولید شده که تفاوت‌ آن تزیینات بدنه و کابین است. برای مثال تریم داخلی به رنگ مشکی و قرمز تغییر کرده، چرم صندلی با نخ قرمز دوخته شده و سقف و ستون‌های خودرو از بیرون رنگ متفاوتی با کاپوت دارند. این روشی است که امروزه کراس‌آوور ها برای اسپرت کردن خودرو وارد بازار می‌کنند. همچنین یک اگزوز دوگانه در مدل اسپرت به کار گذاشته شده که  واقعی نیست و فقط قرار است به جلوه بصری آن کمک کند. به غیر از این دو مورد دیگر هیچ تفاوتی بین مدل اسپرت و معمولی پیدا نخواهد شد.

تغییرات ظاهری

اگر از زاویه بغل به همه مدل‌های x33 نگاه کنیم متوجه می‌شویم که از سری s  یک ضربه‌گیر در هماهنگی با رینگ‌ها اضافه شده اما این تغییر در برابر تفاوت‌های ظاهری جلو خودرو چیز خاصی نیست. برای مثال چراغ‌ها کمی کج و باریک شده تا به خودرو چهره‌ای تهاجمی‌تر بدهد.

همه تغییرات بالا منجر شده که صدای خودرو حدود شش دسیبل کم‌تر از مدل اولیه x33 شود. این تغییرها شکاف زیادی بین نسل اولیه و سری s ایجاد کرده و به همین دلیل با خرید ام وی ام x33  سری s  می‌توانیم با خیال راحت‌تری آن را به فروش بگذاریم.

منبع : ویرلن



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها